Antrenman öncesi beslenme spor yapanlar için oldukça önemlidir. Ağır ya da hafif spor yapma şekline göre düzgün bir beslenme programının oluşturulması gerekir. Pek çok kişi yapmış olduğu antrenmana bağlı olarak beslenmemektedir. Dolayısıyla bu kişilerde çeşitli sağlık sorunları oluşabilmektedir. Yetersiz beslenme, kas yıkımını arttırır, vücudun direncini düşürür ve çeşitli hastalıklara sebep olur.

Antrenman Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı?

Antrenman öncesi beslenme doğru zamanlama ve uygulama ile alakalıdır. Spor öncesinde vücudunuza alacağınız besinler, spor sırasındaki performansınızı olumlu ya da olumsuz yönde etkileyecektir. Bu sebeple doğru besinleri doğru zamanda almanız gerekir. Sağlıklı beslenme programları ile kas yıkımınızı yavaşlatabilir ve daha hızlı bir şekilde kas kütlenizi arttırarak hayalinizdeki vücuda kavuşabilirsiniz.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Antrenmandan en az 2, en fazla 4 saat öncesinde ana öğün tüketmeniz gerekir. Bunun sebebi sindirimin tamamlaması ve enerji yüklemesinin olmasıdır. Antrenmandan önce mutlaka yüksek karbonhidratlı ürünler tüketilmelidir. Örneğin; ekmek, tam tahıllar, kurubaklagiller, makarna, sebze tüketilmesi yüksek bir enerji sağlayacaktır. Pek çok diyetisyen tarafından önerilen karbonhidrat tüketimi kilo başına 1 ya da 2 gram tüketilmesidir. Karbonhidratların sindirimi oldukça kolaydır. Bu nedenle antrenmandan önce mutlaka tüketilmesi gerekir. Örneğin spor öncesinde ½ muz ve 3 tam ceviz tüketmeniz doğru bir beslenme şekli olacaktır.

Beslenmede Nelere Dikkat Edilmeli?

Sağlık sorunları yaşanmaması adına öğünlerin zamanlamasının iyi yapılması gerekir. Özellikle spordan önce alınan besinlere dikkat edilmesi, spor esnasında yaşanabilecek rahatsızlıkların önüne geçilmesini sağlar.

Karbonhidrat, yağ ve protein tüketimine mutlaka dikkat edilmelidir. Sağlıklı beslenme açısından bireyin kilo başına 1-2 gram karbonhidrat, 0,15-0,25 gram protein tüketmelidir. Antrenman öncesi yağ tüketiminin yapılması, gerek duyulan enerjinin alınamamasına sebep olur. Bunun sebebi yağların sindiriminin oldukça zor olmasıdır. Karbonhidrat ve protein yağlara göre vücutta daha çabuk emilir. Bu yüzden yağ tüketmek, sağlıklı değildir. Kompleks karbonhidrat ve protein tüketimi yapılması, enerjinizi en yüksek seviyede tutacaktır.

Yapılacak diyet ya da beslenme programı için bir hekime başvurulması da gerekir. Vücudunuz için en sağlıklı beslenme şeklini bir uzman tavsiyesiyle öğrenmeniz ve uygulamanız, daha yararlı olacaktır.

Bir önceki yazımız Kurban Bayramı Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

sixteen − two =