Spor yapan ve sağlıklı beslenme programına bağlı olarak düzenli yaşayan kişilerin antrenman öncesi ve sonrası beslenme hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Fitness antrenmanlarından sonra tüketilecek besin grupları hakkında bilgi sahibi olmak, daha çabuk kilo vermeyi ve sağlık açısından daha fit, dinç ve dinamik olmayı sağlar.

Antrenman Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?

Antrenman sonrası beslenme konusunda gıdaların vücudunuzda nasıl bir etki bırakacağını öğrenmelisiniz. Yapacağınız idmandan sonra en az 60 dakika beklemelisiniz. 60 dakikadan sonra beslenmeye başlamalısınız. Spor yaptıktan sonra kas kaybını önlemek adına mutlaka protein tüketmelisiniz. Karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenmek, vücudunuzun hızlı bir şekilde form kazanmasını sağlayacaktır. Sağlıklı beslenme programı uygulamak, sporunuzu destekleyeceğinden hem hızlı bir şekilde kilo vermenizi hem de hızlı bir şekilde hayalinizdeki vücuda sahip olmanızı sağlar.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Beslenmede Nelere Dikkat Edilmeli?

Ağır spor yapıyorsanız mutlaka bir diyet programı uygulamanızda fayda vardır. Eğer gün içerisinde birden fazla antrenman yapıyorsanız, ana ve ara öğünlerinizi belli saatlerde tüketmeye, az su içmemeye özen göstermelisiniz.

Antrenman süreniz de bu açıdan önem kazanır. Eğer bir saate kadar süren bir antrenman yapıyorsanız, bol su tüketmeniz yeterli olacaktır. Bir saatten uzun süreli antrenmanlarda ek olarak sporcu içecekleri, süt ve yüksek karbonhidrata sahip olan içecekler, gıdalar tüketmenizde fayda vardır.

Genel olarak diyetisyen hekimler, beslenmede üç temel konu üzerinde dururlar. Farklı besin gruplarını kombine ederek yapılan beslenmeler daha zinde ve dinamik olmanızı sağlar. Doğru besinleri tükettiğiniz takdirde sporda da yüksek performansa sahip olmanıza ve vücudunuzu daha çok geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Antrenman sonrası beslenme konusunda şu hususlara dikkat etmeniz gerekir:

  • Protein yıkımını azaltmak (kas kaybını önlemek)
  • Protein sentezini kolaylaştırmak
  • Glikojen yüklemesi yapmak

Bu sayede enerjiniz kısa sürede yenilenecektir. Kısa sürede kas kütlesini arttırmanızı sağlayacaktır. Yapım ve onarım kolaylaşacağı için antrenman sonrası hasar da çok çabuk bir şekilde onarılacaktır. Spor sonrası beslenme için uzman bir hekime danışmanızda da fayda vardır. Size en uygun olan beslenme programı ile birlikte spor yapmanız, en iyi beslenme ve spor şekli olacaktır.

Bir önceki yazımız Antrenman Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 16 =