Düzenli beslenme alışkanlığı elde etmenin en temel yollarından biri ara öğün tüketmektir. Peki, uzmanların üstüne basa basa söylediği ara öğünlerin önemi nedir?

Ara öğün tüketmek, metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Kilo verme sürecinde metabolizmanın hızlanması, kilo vermenizin de hızlanması anlamına gelir. Az az ve sık sık yediğiniz için hem kolay doyarsınız, hem de açlık hissine kapılmazsınız. Bu da yağ yakımının hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sadece diyet yaparken ara öğün tüketmek yerine, bu durumu bir alışkanlık halinize getirmenizde fayda vardır. Aslında iyi bir vücuda sahip olmak için belli dönem rejim yapıp sonra eski yeme düzeninize dönmeniz doğru bir hareket değildir. Düzenli beslenme alışkanlığı edinip bunu hayatınızın bir parçası haline getirmelisiniz. Böylelikle her zaman fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olabilirsiniz. Kilo verir, verdiğinizi kiloları da korursunuz.

Ara Öğünde Ne Yemek Gerekir?

En iyi ara öğün gıdaları kuru yemişler ve meyvelerdir. Mevsim meyveleri, ceviz, badem, fındık, kaju, meyveli ya da çikolatalı süt, kepekli krakerler, yoğurt hatta taze meyveyle karıştırılmış yoğurtlar en iyi ara öğünlerdir. Hem iki öğün arasındaki açlık hissini bastırır, hem de bir sonraki öğünde her zamankinden daha az porsiyonda yemenizi sağlar.

Özellikle hipoglisemi problemi olan insanlar, fiziksel açıdan güç sarf ederek çalışan insanlar veya düzenli spor yapanlar ara öğün tüketimine herkesten daha çok ağırlık vermelidir. Aslında, ergenlik çağındaki çocuklar ve hamileler için de ara öğün önemlidir. Çünkü her iki grup da kilo almaya müsait bir konumdadır ve bu dönemleri ne kadar az kilo alarak atlatırlarsa o kadar sağlıklı olurlar.

Ara öğünde ne yediğiniz kada, ne ölçüde yediğinizde önemlidir. Fındık yiyebilirsiniz demek, 100 gram fındık yiyebilirsiniz anlamına gelmez. 10 adet fındık veya toplamda 15 tane fındık, badem ve ceviz tüketebilirsiniz. 1 küçük kase yoğurdun içine ½ adet elma, ½ adet armut veya sevdiğiniz mevsim meyvelerini doğrayarak tüketebilirsiniz. Küçük kutu sütlerden meyveli ya da kakaolu olanları tercih edebilirsiniz. Yani, az miktarda ve sağlıklı gıdalar atıştırmalısınız. Aksi takdirde kilo vermek yerine kilo alırsınız.

Bir önceki yazımız Yaz Sebzeleri ve Sağlığımıza Faydaları! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

12 + 7 =