Suda çözünebilme özelliğine sahip olan B grubu vitaminler, bağışıklık sisteminin güçlenmesi, beyin fonksiyonlarının doğru çalışması ve genel olarak sağlık konusunda ihtiyaç duyulan vitaminlerdendir. Bu grup içinde yer alan B6 vitamini ise vücutta oldukça önemli görevler üstlenmektedir.

B6 Vitamini (Piridoksin) Nedir?

B6 vitamini, diğer bir değişle piridoksin, B grubu vitaminlerinden biridir. Hemen hemen her besin grubunda bulunan bu vitamin düzenli ve sağlıklı beslenme ile alınabildiğinde vücuttaki bioalarmı yüzde 75 olarak ifade edilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Vücutta ihtiyaç duyulan B6 vitamini, yeteri kadar alınmadığında çeşitli sağlık sorunlarına neden olabilmektedir. Örneğin; aneminin ortaya çıkmasına neden olan piridoksin eksikliği, depresyon, bilinçte bulanıklık, seboreik dermatit gibi sorunların kaynağı olarak gösterilmektedir. Ayrıca bu gibi sağlık sorunlarının yanında uyku bozuklukları, sinir sistemini hasar görmesi, yorgunluk, kas yorgunluğu, devamlı olarak halsizlik ve uykusuzluk gibi sorunlara rastlayabilmek de mümkündür.

Görevleri ve Kaynakları Nelerdir?

Vitaminler insan sağlığı konusunda oldukça önemli bir yere sahip olurken, vücutta da birçok görevi üstlenmektedir. Bu kapsamda B6 vitamini kırmızı kan üçerlerinin yapımını sağlayan, protein metabolizması ile hücresel büyümedeki katkıları ile bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlayan, lenfoid organların sağlığını destekleyen ve triptofanın dönüşümünde görev alan bir vitamin türüdür.

B6 vitaminin faydaları elbette ki bu kadarla sınırlı kalmazken, geceleri meydana gelen bacak kramplarını engellemesi, kolesterolü düşürmesi, saç, cilt ve tırnak sağlığına iyi gelmesi, iştahı düzenlemesi, ruh sağlığını koruması, böbrek taşı oluşumunu engellemesi, glikozun parçalanmasını sağlaması, inme ve kalp yetmezliği gibi durumlarda mortalite riskini azaltması gibi durumlar da bu vitaminin faydaları arasında yer almaktadır.

Hangi Gıdalarda Bulunur?

B6 vitamini daha çok sağlıklı beslenme ile alınan bir vitamin türüdür. Genellikle pirinç, susam, karaciğer, balık, yumurta, fındık, çiğ sebzeler ve buğday kepeği gibi besinlerin B6 vitamini kaynağı olarak bilinmektedir.

Pek çok diyetisyen vücudun pridoksin eksikliğini giderebilmek ve daha sağlıklı bir bedene kavuşabilmek için hastalarına çeşitli diyet programları önermektedir. Diyetisyenlerin hazırlamış olduğu bu gidi beslenme programları genellikle kişiye özel olurken, farklı insanlar tarafından kullanılmaması ve mutlaka her insanın özel olarak beslenme programı istemesi gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here