Kendini yavaş yavaş göstermeye başlayan bahar mevsimiyle birlikte hava sıcaklıkları bir azalması bir yükselmesi bahar yorgunluğuna neden olur. Mevsim geçişlerinde bitkinlik, halsizlik, yorgunluk, hastalıkların ardı arkası kesilmez. Bu dönemlerde sağlıklı beslenmeye dikkat edilmelidir. Aksi durumda hastalıklar belirmeye başlar. Peki bahar mevsiminde beslenmeniz nasıl olmalı?

Bahar Mevsiminde Beslenme

Mevsim geçişlerinde gerçekleşen olumsuzluklar ile beslenmenizde yapacağınız küçük değişiklikler daha sağlıklı, canlı ve zinde olmanıza yardımcı olur. Peki ne yapmalısınız?

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Su İçmeyi İhmal Etmemelisiniz

Bahar mevsiminde beslenmeden önce su tüketiminizi ihmal etmemelisiniz. Su içmek için susama hissinizin gelmesini beklememeli, günde ortalama 2 ilce 2,5 litre su tüketmeye özen göstermelisiniz.

  • Sağlıklı Besinler Tüketmelisiniz

Mevsim geçişlerinde beslenmenizde yağlı gıdalara, abur cuburlara, tatlılara yer vermeniz daha halsiz, daha yorgun düşmenize neden olur. Bu nedenle süt ve süt ürünlerini, et ve et grubu besinlerini, taze sebze ve meyveleri tüketmeyi ihmal etmemelisiniz.

  • Öğün Atlamamalısınız

Uzun süren kış dönemi sonrası baharın yani sıcak havaların gelmesiyle beslenme saati düzeni bozulur. Kendimizi dışarı atar, evde vakit geçirdiğimiz kış günlerinin acısını çıkarmak isteriz. Ancak yapılan bir hata vardır. Bu da öğünlerin atlanması. Öğünlerinizi atlamamalı, mevsimine göre beslenme programlarınızda gıdalara yer vermelisiniz.

  • Taze Meyve ve Sebze Tüketmeye Özen Göstermelisiniz

Mevsim meyveleri ve sebzelerini tüketmeye özen göstermelisiniz. Mümkün olduğunda beslenmenizde organik meyve ve sebzelere yer vermelisiniz. Aynı zamanda meyveleri kabukları ile tüketmelisiniz. Meyve suyu tüketmek yerine posasını ve vitaminlerini almak için meyvenin kendisini yemelisiniz.

  • İdeal Kilonuzu Korumalısınız

Vücut ağırlığınız ile vücut yağ oranınızın cinsiyetiniz, yaşınız, fizyolojik durumunuza uygun olmasına özen göstermelisiniz. Dışarıda yemek yerine, evinizde sağlıklı besinleri tüketmeye özen göstermelisiniz.

  • Hareketi Arttırmalısınız

Soğuk kış mevsimi sonrasında sıcak bahar mevsiminde daha çok hareket etmeye özen göstermelisiniz. Günlük yaşamınızda çok yürüyüş, daha çok egzersize yer verebilirsiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here