Kurban bayramı ve diğer bayramlarda geleneksel olarak tatlılar, hamur işleri yapılmakta ve misafirlere ikram edilmektedir. Kurban bayramında beslenme konusuna daha çok dikkat edilmesi gerekir. Pek çok kişi bayramları “kaçamak” olarak görmektedir. Bu kaçamak, arttırıldığı takdirde olumsuz sonuçlar doğurabilmektedir. Özellikle kalp, şeker, böbrek ve damar gibi kronik rahatsızlıkları bulunan kişilerin bayramlarda daha dikkatli olması ve sağlıklı beslenme önerilerini takip etmesi gerekir.

Kurban Bayramında Tatlı Tüketimi

Bayramlardaki en büyük gelenek tatlı olarak şerbetli ve şeker miktarı yüksek olan baklava ve türevi tatlıların ikram edilmesidir. Kurban bayramında tatlı tüketimi yapılmak isteniyorsa, şerbetli tatlılardan kaçınılması önerilmektedir. Baklava ve türevi tatlılar tüketilmek isteniyorsa 2 adetin üstüne çıkılmaması gerekir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Aşırı tatlı tüketmek vücuda “rafine şeker” olarak adlandırılan beyaz şekerin alınmasına sebep olur. Rafine şeker, vücut açısından en tehlikeli şeker grubudur. Sağlık uzmanları rafine şekerin vücuttan atılmasının çok zor olduğunu ve diyet yapan, sağlıklı beslenen kişilerin bu şeker türünden mutlaka uzak durması gerektiğini belirtmektedir.

Bayramda Hangi Tatlılar Tüketilmeli?

Kurban bayramında tatlı tüketimi yapmak isteyen kişilerin şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih etmesi önerilmektedir. Sütlaç, puding, kazandibi, tavukgöğsü ve benzeri tatlılar diyet programlarında bile haftada iki kere tüketilebilecek gıdalar arasındadır.

Birçok diyetisyen sütlü tatlıların hafif olması ve kalori açısından uygun olması, vücudun şekere de ihtiyaç duyması sebebiyle bu tatlı türünü önermektedir. Sütlü tatlılar içerisinde kalorisi en az olan ve hafif bir tüketim sağlayan gıda, dondurmadır. Vanilyalı dondurma tüketmek, yaz aylarına denk gelen Kurban Bayramı için en ideal tatlı grubudur.

Kendi Tatlınızı Kendiniz Yapın

Uzmanlar bayramda tatlı tüketmek isteyen kişilere kendi tatlılarını yapmayı önermektedir. Evde yapılan yiyecekler, dışarıdan hazır bir halde alınan yiyeceklere göre daha sağlıklı olmaktadır. Sağlıklı beslenme için kendi tatlınızı yapmak, zayıflamanıza yardımcı olacak ve kilonuzu kontrol altında tutmanızı sağlayacaktır.

Sağlık uzmanlarının önerisi ev yapımı dondurmadır. Üstelik bu tarifi istediğiniz herhangi bir meyveyle gerçekleştirebilirsiniz. Tek yapmanız gereken bir gece öncesinden meyvelerinizi buzdolabınızın buzluk kısmına atmak ve ertesi gün bir blender yardımıyla donan meyvelerinizi yoğurt ve bal ile robottan geçirmektir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here