Karın ve bel bölgesindeki yağlar birçok insanın başına bela olmuştur. Bu yağlanma, fiziksel olarak kötü bir görüntü yaratmanın yanı sıra, sağlık açısından da riskli bir durum yaratmaktadır. Erkeklerde 102 cm, kadınlarda 88 cm üstüne çıkan bel ölçüleri sağlık riski taşımaktadır.

Bel Çevresinde Neden Yağlanma Olur?

Vücutta kortizol denilen bir madde vardır. Bu madde stresin arttığı durumlarda böbrek üstü bezleri tarafından salgılanan bir hormondur. Bunun fazla salgılanması bel çevresinde yağlanmaya neden olur. Çünkü kaslarda bulunan protein bloklarını yıkar ve kas kütlesinin azalıp yağ kitlesinin artmasına neden olur. Fiziksel, duygusal veya mental stres, yanlış beslenme ve yoğun egzersiz bunu tetikleyebilir. Yani bilinçli bir egzersiz ve beslenme programı yürütmelisiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bel Çevresindeki Yağlanma Nasıl Yok Edilir?

Temel amaç kortizol hormonunun etkisini kontrol altına almaktır. Bunun için yapmanız gereken pek çok şey var.

  • Öncelikle uyku düzeninize dikkat etmelisiniz. Gereğinden fazla veya az uyumak, sadece bel çevresi yağlanmasına değil; genel olarak metabolizmanın hızını düşmesine de neden olur. Ortalama olarak 7-8 saat uyumanız gerekmektedir. Ayrıca uyku saatleriniz de düzenli olmalıdır. Rutininizi oturtup her gün aynı saatte uyuyup uyanmaya özen gösterin.
  • Doğru karın egzersizi yapmalısınız. Eğer amaç yağ yakmaksa, cardio ağırlıklı karın egzersizleri yapmalısınız. Aksi takdirde yağ yakmadan sadece karnınızı güçlendirirsiniz.
  • Şekerli gıdalardan uzak durun. Çay, kahvenizi şekersiz için; ağır tatlıları hayatınızdan çıkarın ya da mümkün olduğunca azaltın. Şekerinizi dengelemesi için suyun içine çubuk tarçın atabilir ve her gün bu sudan 1 litre içebilirsiniz. Protein ve karbonhidrat alımınızın miktarına ve düzenine dikkat edin.
  • Kortizolu en çok dengeleyen şey C vitaminidir. Doğru saatlerde alınan C vitamini bu dengeyi oturtmanızı sağlayacaktır. Meyvelerden, sebzelerden veya vitamin tabletlerinden faydalanabilirsiniz.
  • Light ürünlerden uzak durun. Yağlı ürünleri tüketin, aksi takdirde vücudunuz hiç yağ almadığı için var olanı depolamaya devam edecektir. Ceviz, badem, fındık yağları, zeytinyağı ve tereyağını tüketmekten çekinmeyin.
  • Kortizol hormonunu tetikleyen unsur strestir. Bu stresi kontrol altına almak için kendinizi gergin hissettiğiniz anlarda nefes terapisi yapın. Nefes alın ve yavaşça verin. Bu şekilde kanınızdaki oksijen oranı artar ve denge kurulur.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here