Stres, özellikle günümüzdeki yaşam koşullarında insanın dış uyaranlara verdiği doğal bir tepki olarak ortaya çıkıyor. Stres ve duygusal gerilimin, yine hayati bir konu olan beslenme problemleri ile büyük oranda ilişkisi bulunuyor.

Yaşam Boyu Dengeli Beslenme

Sağlıklı beslenme, metabolizmanın direncini arttırarak, vücudun fiziksel, biyokimyasal ve zihinsel süreçlerde problem yaşamamasını sağlıyor. Örneğin, folik asit ve B vitamin grubu yönünden zengin beslenme, hafıza ve odaklanma gibi zihinsel aktivitelerin işleyişinden sorumlu olan nörokimyasal yapıların potansiyelini arttırıyor.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Folik Asit Bulunan Besinler: Koyu sebzeler, lahana, kuşkonmaz, maydanoz, nane, kurutulmuş siyah bezelye, fındık, ceviz, susam, nohut, soya fasulyesi unu…

B Vitamibi Bulunan Besinler: B1 vitamini, ay çekirdeği, fındık, ceviz, mercimek, enginarda, B2 vitamini süt, yumurta, ıspanak, domates, mantarda, B3 vitamini ton balığı, kuşkonmaz, buğday, somon balığında, B5 vitamini kuruyemişler, yumurta, peynir, karaciğer, dana eti, tavukta, B6 vitamini balık, buğday kepeği, ciğer, sarımsakta, B10 vitamini yumurta sarısı, haşlanmış patates, fındık, fıstıkta, b12 vitamini ise yoğurt, kefir, karides, soya sütü, kırmızı et ve sakatatta bulunur.

E vitamini, omega 3 ve omega 6 içeren besinler, beyin hücrelerini destekleyerek, kişinin depresyon veya duygusal baskı ile daha güçlü bir şekilde mücadele edebilmesine olanak tanıyor. Stresle savaşan mutluluk hormonu ise, karbonhidrat yönünden zengin besinlerin tüketilmesine bağlı olarak daha fazla salgılanıyor.

Metabolik bir hastalığa bağlı olmayan ani kilo kaybı ve obezite de genellikle strese bağlı yeme bozukluklarından kaynaklanıyor. Kişinin baskı altında iken iştahsız olması, kilo kaybına neden oluyor. Baskın stres hormonu olan kortizol ise vücutta yağlanmaya yol açan kimyasal tepkimeleri başlatıyor.

Stres Kiloyu Nasıl Etkiliyor?

Hangi besinleri, ne zaman, neden ve hangi miktarda yediğiniz ve içtiğiniz stres seviyeniz ile yakından ilişkili. Eğer stres ile başa çıkmanız mümkün değilse kilonuzu da yönetebilmeniz pek mümkün olmayacaktır.

  • Streslisiniz diye her gün çikolata yemek zorunda değilsiniz.
  • Streslisiniz diye beslenme saatlerinizi ertelemek zorunda değilsiniz.
  • Streslisiniz diye sürekli pratik yemeklerle beslenmek zorunda değilsiniz.
  • Streslisiniz diye az ya da fazla yemek zorunda değilsiniz.

Stresi yenmeniz mümkün değilse onunla başa çıkmayı öğrenmelisiniz. Stresli bir hayatınız ve kilo problemleriniz varsa Diyetisyenden yardım alabilirsiniz. Kendinizi motive etmeyi bilmeli, sağlığınızı asla ihmal etmemelisiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here