Diyet yapan insanların sıklıkla tercih ettiği pişirme yöntemlerinden biri de buharda pişirmedir. Sağlıklı beslenme konusunda da hassas olan insanların uygulaması gereken yöntemlerden buharda pişirme yöntemi, pek çok farklı besin için kullanılabilmekte ve oldukça lezzetli yemeklerin ortaya çıkmasını sağlayabilmektedir.

Buharda Neler Pişirebilirsiniz?

Günümüzde pek çok diyetisyen tarafından kilo vermek ya da formuna dikkat etmek isteyen danışanlarına önermiş olduğu buharda pişirme yöntemi, her danışanın merak ettiği konulardan biridir. Oldukça kolay bir yöntem olan buharda pişirme ile fırınsa buğulama yapılabilen her türlü sebzeyi pişirebilmek mümkündür.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sebzelerin büyük çoğunluğu buharda pişirilebilen besinlerdir. Bu duruma birkaç örnek göstermek gerekirse; havuç, patates, brokoli, karnabahar, kereviz, kabak, kırmızı ve yeşil biber, patlıcan, taze fasulye, pancar, brüksel lahanası, taze bakla, soğan, balkabağı, börülce ve enginar, buharda pişirilen sebzeler arasında yer almaktadır. Bunların dışında balık, et ve tavuk gibi besinler de yine buharda pişirilerek tüketilebilmektedir.

Buharda Pişirme İşlemi Nasıl Olur?

Sağlıklı pişirme yöntemleri arasında yer alan buharda pişirme, 7’den 70’e her insanın beslenmesinde dikkat etmesi tavsiye edilen bir yöntemdir. Sağlık açısından besinlerin değerini öldürmeden pişirilebilen bu yöntem sayesinde özellikle de zayıflamak isteyen bireyler kolay yoldan kilo verebilmektedir.

Sağlıklı beslenme için gerekli olan buharda pişirme yöntemi oldukça kolay bir yöntemdir. Bu yöntem için gerekli olan malzemeler bir tencere, tencereye uygun büyüklükte süzgeç ya da buharda pişirmeye uygun delikli bir aparattır. Suyun tencere koyulup kaynatılması gereken bu yöntemde pişirilecek olan sebzeler de süzgecin içerisine koyulmalıdır. Süzgecin tencerenin üstüne yerleştirilmesini ardından tencerenin kapağını kapatmak yeterli olacaktır. Yaklaşık olarak 10-15 dakika sonra besinlerin kontrol edilmesi ve tam olarak pişene kadar beklenmelidir.

Buharda Pişirmenin Faydaları Nelerdir?

Buharda pişirme faydaları diğer yöntemlere kıyasla oldukça fazladır. İçeriğinde hiç yağ olmadığından daha sağlıklı bir yöntem olarak tercih edilmektedir. Bu yöntem ile pişirilen yemeklerin içeriğindeki bakteriler ölmekte ve yararlı içerikler de haşlamada olduğu üzere suya karışmadan besinin içerisine hapsedilmektedir. Ayrıca besinler daha canlı ve diri olduğundan tat bakımında da oldukça lezzetli olurken, kalorisi de diğer pişirme tekniklerinden daha az olduğu için sağlık konusunda da fayda sağlayabilmektedir.

Bir önceki yazımız Kış Diyeti Nasıl Olmalıdır? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 × three =