Çinko, insan vücudunda yer alan ve sağlık açısından gerekli olan bir mineral türüdür. İnsan vücudunun gerektiği şekilde işlev gösterebilmesi adına gerekli olan çinko, sağlıklı bir kişinin vücudunda 2 – 3 gram kadar bulunmaktadır. Hücre sağlığı, protein üretimi, bağışıklık sistemi gibi pek çok konuda hayati bir önem taşıyan bu mineral, çeşitli besinlerin içeriğinde bulunmaktadır. Örneğin; balık, ciğer, et, karides, istiridye, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, buğday tohumu, bütün tahıllar, yumurta, peynir ve süt gibi besinlerin içeriğinde bulunurken, bu besinler sayesinde sağlıklı beslenme eşliğinde vücuda kazandırılabilmektedir.

Vücutta Çinko Eksikliğinde Neler Olur?

Çinko eksikliği, vücutta çeşitli semptomlara neden olabilmektedir. Örneğin; bir kişinin vücudunda yeteri kadar çinko bulunmaması halinde kronik ishal, görme bozuklukları, kısırlık, saç dökülmesi, devamlı olarak soğuk algınlığı yaşaması ve bunun gibi bazı sağlık sorunları görülebilmektedir. Bunun ile beraber vücutta oluşan yaraların geç iyileşmesi, iştahsızlık, çocukların gelişiminde ve büyümesinde görülen bazı olumsuz durumlar ve gerilemeler, çinko eksikliğinden kaynaklanabilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Çinko Bulunan 4 Besin ve Faydaları

Çinko, pek çok besinin içeriğinde bulunan bir elementtir. Susam, bezelye, fasulye, barbunya, maş fasulyesi, beyaz mantar, kakao, dana karaciğeri, ıspanak, sarımsak, kabak çekirdeği, kuzu eti, hindi eti ve yer fıstığı çinkonun bulunduğu besinler arasında yer almaktadır.

  • Kabak Çekirdeği

Kabak çekirdeği, çinko kaynaklarının en önemlilerinden biridir. Günlük ihtiyacının yüzde 44’ünü karşılamaya yetecek kadar çinko içeren kabak çekirdeği, menopoz sonrasında kadınların meme kanserine yakalanma riskini en aza indirgemekte, prostat ve zihin sağlığına fayda sağlamaktadır.

  • Sarımsak

Sarımsak, çinko içeren besinler arasında yer almaktadır. Saç dökülmesi konusunda oldukça etkili olan çinko, aynı zamanda insan sağlığı açısından da büyük fayda sağlamaktadır.

  • Yumurta Sarısı

Yumurta, sağlıklı beslenme açısından oldukça önemli besinlerden biridir. İçeriğinde çinkoyu da barındıran yumurta ve özellikle yumurta sarısı, genel kolesterol seviyesini düzenlemekte ve vücudun protein ihtiyacını karşılamaktadır. Üstelik yumurtayı pek çok diyet listesinde bulabilmek de mümkündür.

  • Dana Eti

Oldukça iyi bir hayvansal çinko kaynağı olan dana eti, yağsız olarak tüketildiğinde kolesterole fayda sağlamaktadır. Öte yandan B12 vitamini bakımından da oldukça zengin olan dana eti, zihinsel gelişime açısından önemli bir besin olarak karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla diyetisyenlerin tavsiye ettiği besinler arasında yer almaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here