Sağlıklı bir yaşam, dengeli ve düzenli beslenmenin düzenli egzersiz yaparak desteklenmesi ile sağlanır. Beslenmenin önemi artık herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Yemek yerken sadece acıkmayı beklemek yerine belirli bir düzen ile gıda tüketimi yapılmalıdır. Son ana kadar acıkarak öğün saatlerini beklememek için tedbirler alınmalıdır. Sağlık, azar azar ve sık beslenmek daha az yemek yemeyi sağlayacaktır. Peki nasıl olacak?

Ana öğünlerin yanına küçük aperatif ara öğünler yapmak daha az yemek yemeyi sağlayacaktır. Toplamda tüketilen yemekte artış söz konusu olmayacak, gün içerisinde sürekli tokluk hissi sağlanmış olacaktır. Ayak üstü ve dengesiz beslenme alışkanlığı başta obezite olmak üzere birçok sağlık sorunun oluşmasına davetiye çıkaracak ve yaşam kalitesinin oldukça düşmesini sağlayacaktır. Beslenmeden kaynaklanan düzensiz metabolizma hızı gün geçtikçe daha fazla kilo almaya neden olacaktır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Beslenme programı ayarlanırken kalori alma düzeni göz önünde bulundurulur. Yeterli miktarda besin alınmalı ancak bunu yaparken besin alma miktarı aşırı derecede düşürülmemelidir. Aksi durumlarda metabolizma hızı olumsuz etkilenerek düşmeye başlayacak ve vücut hızla kilo alma sürecine gerecektir. Fakat Beslenme ve Diyet Uzmanı önerilerine uyarak düzenli beslenme adına yerine getirilmesi gerekenleri ihmal etmeden uygulamaya koymak gerekir. Hangi besin ne kadar tüketilmeli, hangi grubun daha az tüketilmesi gerekir, kimler için neyin ne kadar yeterli olduğu öğrenilmeli, bu doğrultuda beslenilmelidir. Bilinçli olunmalı, bilinçsizlik var ise için öncelikle bunların öğrenilmesi ve ardından uygulamaya başlanması gerekir.

Vücudun beslenme ihtiyacını karşılamak için ihtiyaç duyulan gıdaların belirli oranda alınmasına dengeli beslenme denir. Pek çok kişinin düştüğü hata ise dengeli beslenmek için belirli gıdaların tüketiminin ön plana çıkması zaman içerisinde tek yönlü beslenme alışkanlığının oluşumuna yol açabilecektir.

Sağlıklı ve dengeli beslenme düzenine geçebilmek için öncelikle yapılması gereken beslenme konusunda birçok insanı etkileyen fast food beslenme alışkanlığından kurtulmak gerekir. Ülkemizde de son yıllarda yaygınlaşan bu alışkanlık obezite konusunda toplum sağlığını tehdit eden önemli konulardandır. Dengeli beslenmenin önemi aksi gerçekleştiğinde vücut fonksiyonlarında meydana gelen olumsuz değişikliklere daha iyi anlaşılacaktır. Aşırı kilo alma sonucunda eklem rahatsızlıkları, iç organlarda yağlanmalar, solunum yolu rahatsızlıkları ve daha birçok hastalık peş peşe gelmeye başlayacaktır.

Beslenme bozuklukları, tansiyon, kolesterol gibi hastalıkların olumsuz etkilerinin yaşanmaya başlamasının yanı sıra yetersiz beslenmeden kaynaklanan aşırı zayıflamada beraberinde hastalıkları getirecektir. Zayıflayanların bağışıklık sistemi ile birlikte hastalıklara karşı korunma sistemi çökebileceğinden ölümcül sonuçlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle bilinçli beslenilmeli, Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşülmelidir.

Bir önceki yazımız Kış Diyeti Nasıl Olmalıdır? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × 3 =