Özellikle yoğun tempo çalışan ve henüz işi ile yaşam dengesini kuramayan, sık sık seyahat etmek zorunda kalan kişiler, dışarıda çok sık yemek yemek zoruna kalır. Sağlıklı beslenme açısından dışarıdan tüketilecek olan besin gruplarında dikkatli olmak gerekir. Formunuzu korumak ve kilo almamak adına uygulayabileceğiniz bazı öneriler bulunmaktadır.

Salata Soslarınızı Kendiniz Ekleyin

Pek çok restoran hazırlamış olduğu salataları tatlandırmak adına özel soslar kullanır. Bu soslar içerisinde fazla miktarda yağ, limon ya da asit oranı bulunabilir. Eğer öğle yemeğinizi bir salata eşliğinde tüketecekseniz sosunuzu kendiniz eklemek istediğinizi belirtin.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yemeğin Tadına Bakmadan Tuz Eklemeyin

Genel olarak yapılan en büyük hata, yemeğin tadına bakmadan tuz eklemektir. Pek çok insanın dışarıda yemek yerken bu harekette bulunduğunu görebilirsiniz. Oysa bu durum aşçıya karşı bir hakarettir ve görgü kuralları bakımından tadına bakılmadan tuz atılması da yanlıştır. Aşırı tuz tüketimini önlemek ve tuzun sağlık açısından oluşturacak problemlerini engellemek adına yemeklerinizin tadına bakmadan tuz eklemesi yapmamalısınız.

Pilav, Makarna Yerine Buharda Pişmiş Yemekler Tercih Edin

Eğer dışarıda çok sık bir şekilde yemek yiyorsanız makarna ve pilav ürünlerinden uzak durmayı öğrenmelisiniz. Kalori açısından yüksek besin grupları içerisinde olan pilav ve makarna, içerisinde kullanılacak soslar, gıdalar ile birlikte aşırı miktarda kalori almanıza sebep olabilir. Bu besinler yerine buharda pişmiş ürünleri tercih etmelisiniz.

Fırınlanmış, Izgara Edilmiş ya da Kendi Suyunda Pişmiş Ana Yemeklere Yönelin

Sağlıklı beslenme açısından fırınlanmış, ızgara edilmiş ya da kendi suyunda pişmiş ana yemekleri, özellikle de et ürünlerini tercih etmeniz kısa bir sürede formunuza kavuşmanızı ya da formunuzu korumanızı sağlayacaktır.

Şekerli Meyve Suları Yerine Taze Sıkılmış Meyve Suları ya da Ayran Tüketin

Hazır meyve sularını tüketmek farkında olmadan vücudunuza yoğun miktarda şeker alımına sebep olabilir. Bu durumda alacağınız şeker miktarı vücudunuzu olumsuz etkileyecektir. Aşırı kilo alımına sebep olacaktır. Ayran gibi fit içecekler tüketmeniz daha iyidir!

Ölçülü Beslenin!

Eğer hangi besin grubundan ne kadar tüketmeniz gerektiğini bilmiyor ya da dışarıda çok sık yemek yemek zorunda kaldığınız için uzman bir diyetisyen yardımı arıyorsanız, sağlıklı beslenme uzmanlarıyla görüşebilir, sizin için en uygun olan beslenme programını oluşturabilirsiniz.

Bir önceki yazımız Buzdolabınızda Mutlaka Bulunması Gereken 5 Besin! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 + seven =