Günümüzde kilo vermenin en etkili yöntemlerinden biri de her gün alınan karbonhidrat miktarını düşürmektedir. Günlük karbonhidrat tüketimi genellikle abartıldığından kilo alımını neden olurken, bu miktarın azaltılması ile beraber kilo verimi de kolaylaşabilmektedir. Bu yöntem sayesinde kalorilerinin sayılmasına gerek olmadan iştah azalması ve dolayısıyla kilo verimi sağlanabilmektedir.

Diyette Karbonhidrat Tüketimi

Diyette günlük alınması gereken karbonhidrat miktarı, normal zamanlara göre oldukça düşük olmalıdır. Bu gibi durumlarda diyetisyenler kişiye özel bir sağlıklı beslenme programlı hazırlayarak diyette alınması gereken karbonhidrat miktarı hakkında bilgi vermektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Günlük Karbonhidrat İhtiyacı Ne Kadar?

İnsanların yaşamı boyunca beslenmesi ile almış olduğu karbonhidrat miktarı genellikle tükettiği besinlere göre değişmektedir. Bunun yanı sıra alması ihtiyacı olan ve yapması gereken günlük karbonhidrat tüketimi ise yaş, boy, kilo, cinsiyet, aktivite, yemek kültürü, kişisel tercih ve bu gibi faktörlere bağlı olarak değişebilmektedir.

Sağlık açısından oldukça önemli bir faktör olan yeterli karbonhidrat tüketimi, gereğinden fazla yapıldığında aşırı kilo alımı ve çeşitli sağlık sorunlarına neden olmaktadır. İnsanlar beslenme konusunda rafine karbonhidratlar ile şekerli gıdaları, başka bir değişle sağlıksız karbonhidratları hayatından çıkardığında pek çok sorun kendiliğinden çözülür hale gelebilmektedir. Fakat bununla beraber düşük karbonhidratlı besinlerin diyet konusundaki etkilerini görebilmek adına diğer karbonhidratlı besinleri de minimuma indirmek önemlidir.

Diyette Günlük Alınması Gereken Karbonhidrat Miktarı

Diyetisyenler, genellikle danışanlarına diyet programı hazırlarken onların fiziksel özelliklerini sağlık değerlerini göz önünde bulundurmaktadır. Örneğin basit yaşamak ve formda kalmak isteyen kişilerin günlük olarak tüketmesi gereken karbonhidrat miktarı 100 ila 150 gram arasında olurken, orta oranlı bu karbonhidrat alımı konusunda genellikle günde birkaç meyve, bütün sebzeler ve sağlıklı nişastalar belli bir miktar tüketmesi gerekmektedir.

Bunun yanında sağlıklı beslenme ile zahmetsizce kilo vermek isteyen insanlar günlük olarak karbonhidrat miktarını 50 ila 100 gram arasına düşürebilmektedir. Üstelik bu sayede karbonhidrata karşı duyarlı olan insanlar ideal bir kilo verme yöntemi uygulamış olacaktır.

Genellikle sağlıklı bir beslenme ve kilo verme süreci için insanların mutlaka bir diyetisyenden destek alması gerekmektedir. Aksi takdirde çeşitli sağlık sorunları da ortaya çıkabilecektir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here