Sağlıklı beslenme konusunda bilgili olunması gereken konulardan biri doymuş ve doymamış yağlardır. Bu iki yağ çeşidi hakkında bilgi sahibi olmak hızlı ve sağlıklı kilo vermeyi, kilosunu kontrol altında tutmayı isteyen bireyler için oldukça önemlidir.

Doymuş Yağlar Nelerde Bulunur?

Yeterli ve sağlıklı beslenme öğelerinden biri yağ grubudur. Her ne kadar yüksek protein ve karbonhidrat ile beslenmek gerekse de vücudun yağa da ihtiyacı vardır. Her insanın (Dünya Sağlık Örgütü’ne göre) günlük yağ tüketim oranının yüzde 25 ile 30 oranı arasında olması gerekir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Doymuş yağlar genel olarak hayvansal kaynaklı besinlerin içerisinde bulunmaktadır. Hayvansal gıdalar haricinde Hindistan cevizinde ve palm çekirdiğinde de bolca doymuş yağ vardır. Doymuş yağ asitleri oda sıcaklığı içerisinde katı halde yer alır. Bu yağ grubunun çeşitleri vardır ve bu çeşitler; palmitik asit, stearik asit ve miristik asittir.

Doymuş Yağlar Sağlığa Zararlı Mı?

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin altın kuralı protein ve karbonhidrat alımını arttırıp, yağ alımını düşürmektir. Fakat vücudun yağa da ihtiyacı vardır. Vücuda alınacak olan yağlar doymuş ve doymamış olarak ikiye ayrılır. Doymamış yağlar vücut için zararlı denilebilecek boyuttadır. Bunun sebebi vücuttan atımının zor olmasıdır.

Günlük beslenmede doymamış yağ alımının yüzde 7 seviyesini geçmemesi gerekir. Çünkü bu yağlar vücuttan zor atılmakla birlikte depolandığı takdirde şişkinlik, kilo artışı ve gitmek bilmeyen kilolar demektir. Pek çok diyetisyen sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda doymuş yağ yerine doymamış yağların kullanılmasını önermektedir. Doymamış yağlar fındık, ceviz, yer fıstığı, zeytinyağı gibi besinlerin içerisinde fazlasıyla bulunmaktadır. Günlük yağ alımının doymamış yağlar ile karşılanması, enerji alımında azalma ve abdominal yağ oranında düşüş sağlayacaktır.

Sağlık açısından ihtiyacınız olan günlük yağ tüketiminin bir uzman hekim tarafından belirlenmesi şarttır. Her vücudun ihtiyaç duyacağı protein, yağ ve karbonhidrat miktarı farklıdır. Kimi insanlar yüksek karbonhidrat düşük protein yolu ile kilo verirken kimileri tam tersi bir programla hızlı ve sağlıklı kilo verimi gerçekleştirebilmektedir. Vücudunuza uygun bir program yapılması ve tam anlamıyla size göre bir diyet programının oluşturulması için sağlıklı beslenme ve yaşam uzmanlarına danışmalısınız.

Bir önceki yazımız Dışarıda Sık Yemek Yemek Zorunda mı Kalıyorsunuz? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

fourteen − seven =