Kilo vermek isteyen pek çok kişinin sorunlarından biri de egzersiz yaptığı halde kilo alımı yaşamasıdır. Düzenli beslendiğiniz ve egzersiz yaptığınız halde kilo alabilirsiniz. Bu durumun pek çok sebebi olabilir.

Egzersiz Yapıp Neden Kilo Alınır?

Egzersiz yapıldığı halde kilo alımı yaşayan birçok birey bulunmaktadır. Egzersiz yapıp kilo almak bu nedenle sizlerin de başına gelebilecek bu durumdur. Bu durumun başlıca sebepleri arasında stres, yetersiz ve düzensiz beslenme, aşırı egzersiz yapmak vardır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yemek yeme düzeni, yaş, cinsiyet, aktivite düzeyi ve aile öykünüzün kilo alımı ve veriminde doğrudan bir ilişkisi bulunmaktadır. Genel olarak toplumumuzda “fazla spor yaparsan çok çabuk kilo verirsin” şeklinde yanlış bir algı oluşmuştur. Aşırı egzersiz yapmak, kilo vermenizi sağlamaz aksine kilo almanızı sağlar. Vücut bu yoğun tempoyu kaldırabilmek adına daha fazla yağ depolamak ister. Egzersiz aralarında dinlenmemek, yüksek ağırlıklar ile çalışmak ve aktivite seviyesini arttırmak kronik kilo alımına neden olacağı için bu durum sağlıklı beslenme açısından oldukça tehlikelidir.

Egzersiz Yaparken Kilo Alımı Engellenebilir mi?

Egzersiz yaparken kilo alımını engellemek mümkündür. Öncelikli olarak stres seviyenizi azaltan egzersiz programlarını (yoga ve pilates gibi) aktivitelerinize eklemeniz gerekir. Sağlık ve beslenme seviyenizi dengede tutmak ise ikinci etkili faktördür.

Şok diyetler yaparken ağır egzersizler yapmak, kilo vermek yerine almanıza sebep olan etkenlerden biridir. Beslenmenizden kısarak ağır egzersizler yapmaya kalkarsanız asla kilo veremezsiniz. Bu nedenle uzman bir diyetisyen ile görüşmeli ve size en uygun olan beslenme ve spor programını oluşturarak kilo vermeyi tercih etmelisiniz.

Eğer kilo vermek istiyorsanız hafif ağırlıklar ile çok tekrar yapmanız gerekir. Bunun için 2 ile 5 kilo arasındaki ağırlıkları kullanmanız ve her yaptığınız hareketi 15 defa tekrarlamanız yeterli olacaktır. Egzersiz yapıp kilo almak istemiyorsanız her set arasında da vücudunuzu 1 dakika dinlendirmelisiniz.

Düzenli ve yeterli uyumalı, kaliteli protein alımı yapmalı ve yeterince su tüketimi yaptığınıza emin olmalısınız. Uyku yoksunluğu, yetersiz protein alımı ve düşük su tüketimi kortizol seviyesini arttıracak dolayısıyla kilo almanıza sebep olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here