Omega 3, sağlık açısından oldukça faydalı olan besin kaynaklarından biridir. Hemen hemen her insanın günlük ya da haftalık olarak tüketmesi gereken Omega 3, vücut için gerekli olan ve vücut tarafından üretilemeyip dışardan alınan bir yağ asididir.  Üstelik diğer yağ asitlerinden farklı olan bu bileşen, sağlıklı beslenme programları sayesinde düzenli olarak vücuda kazandırılabilmektedir.

Omega 3’ün Faydaları

Omega 3’ün faydaları herkes tarafından merak edilirken, somon, hamsi, chia tohumu, ceviz, keten tohumu, kendir tohumu, soya fasulyesi ve semizotu gibi besinlerin içeriğinde yer almaktadır. Omega 3’ün faydaları ise şu şekilde örneklendirilebilmektedir:

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

En İyi Omega 3 Kaynakları!

  • Somon

Sağlık konusunda mucizevi faydalar gösteren en önemli Omega3 kaynaklarından biri de somon balığı olarak bilinmektedir. Cilt sağlığı konusunda önemli faydalar sağlayan somon, aynı zamanda hafızayı güçlendirmekte ve çeşitli kanserlerin önüne geçebilmektedir.

  • Hamsi

En bilindik olan Omega 3 kaynakları arasında yer alan hamsi, yine sağlık konusunda çeşitli etkileri bulunan bir besindir. Kalp krizi ve felç gibi hastalıkların önüne geçen, kalp ve damar sağlığına iyi gelen bu besin, aynı zamanda kansızlığı gidermekte ve depresyona karşı savaşmaktadır.

  • Ceviz

Sağlıklı beslenme programlarında yer alan ceviz, önemli bir Omega 3 kaynağıdır. Beyin gelişimini destekleyen, hafızayı güçlendiren ve kan basıncını düzenleyen ceviz, kalp ve damar hastalıkları riskini de ortadan kaldırabilmektedir.

  • Keten Tohumu

Keten tohumu da Omega 3 bakımından zengin olan besinlerden biridir. İçeriğindeki güçlü bileşenler sayesinde sağlıklı beslenme kalitesini artıran keten tohumu, kanser riskini ortadan kaldırmakta ve diyabeti kontrol altına alma konusunda yardımcı olmaktadır.

  • Semizotu

Günümüzde hemen hemen her diyetisyen tarafından tavsiye edilen semizotu da yine önemli bir Omega 3 kaynağı olarak bilinmektedir. Kalbi koruma, kolesterolü düşürme ve kabızlığı önleme gibi faydaları bulunan semizotu, ayrıca depresyona da iyi gelmektedir.

  • Avokado

Her ne kadar pek bilinmese de avokado iyi bir Omega 3 kaynağıdır. İçeriğindeki zengin vitamin ve mineraller sayesinde de oldukça faydalı olan avokado, kötü kolesterolü düşürme, kalp ve damar hastalıklarına karşı koruma, zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlama ve üreme sisteminin sağlıklı çalışmasına yardımcı olmaktadır.

Omega 3 hemen hemen her insanın günlük olarak tüketmesi gereken bir yağ asidi türü olurken, vücudun ihtiyacı olan günlük Omega 3’ü bu kaynaklardan temin edebilmek mümkündür.

Bir önceki yazımız Folik Asidin Sağlık İçin Önemi başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

three × two =