Büyük fedakarlıklar yapmadan, aç kalmadan, sağlığınızı tehlikeye atmadan 3-4 kilo verebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken şeylerden biri porsiyonları küçültmek, her zaman yediğinizden biraz daha az yemeye çalışmak ama asla aç kalmamaktır. Bunu dışarıda yemek yerkende uygulanması, restoranların menülerindeki cazip yemekler arasından seçim yaparken çok yağlı, kızartma türü yiyecekler tercih edilmemelidir. Seçimler salata çeşitleri ve hafif yemekler arasından yapılmalıdır. Atıştırmalık yiyeceklerden uzak durmak kilo vermek için önemlidir; dolaplarınızdaki cips, gofret, kuruyemiş vb. yiyecek maddeleri ortadan kaldırılmalıdır. Araba sürerken, bilgisayar başındayken, telefonla konuşurken bir şeyler atıştırılmamalıdır.

Kalori Hesaplamasını Takıntı Değil, Eğlence Haline Getirin!

Beslenme programında daha çok lifli besinlere ağırlık verilmelidir. Lifli besinler mideye dolgunluk hissi vererek açlık hissini engeller. Kalori hesabı yapmayı bir eğlence haline getirilmeli; yediklerin kalorisi hesaplanmalı ve alınan kalori her gün bir parça azaltılmalıdır. Ancak kalori hesaplarını takıntı haline getirmemeli, her gün tartılmamalı, sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirmeye özen gösterilmelidir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Hızlı Yemek Yemeyin

Kremalı pasta ve kremalı çorba gibi krema içeren yiyecekler tercih edilmemelidir. Kahvaltı kesinlikle ihmal edilmemelidir. Fast food tarzı beslenmeden uzak durulmalıdır. Kilo vermek için yapılması gereken bir şey de yavaş yavaş yemektir. Doygunluk hissi ortalama 20 dakika sonra oluşmaktadır. Eğer siz hızlı yemek yerseniz doygunluk hissine ulaşmadan fazla yemek yemiş ve kilo almış olacaksınız.

Beyaz Ekmeğe Hayır, Bol Suya Evet!

Bol su içilmeli, beyaz ekmekten uzak durulmalıdır. Günde içerisinde çeşitli sebze ve meyve tüketilmelidir. Yağsız ve bol lifli olan yiyecekler şişkinlik vermeden tokluk hissi yaratır ve midede yenmemesi gereken yiyecekler için pek de yer kalmamasını sağlar.

Spor Yapın!

Mutlaka spor yapılmalıdır. En azından yürüyüş ihmal edilmemelidir. Hatta yaz dönemlerinde imkanlar doğrultusunda bol bol yüzmek çok faydalı olacaktır. Ev içinde sürekli hareketsiz olunmamalıdır.

Diyette Olduğunuzu Arkadaşlarınıza da Bahsedin

Başkalarıyla diyet ve beslenme şekli hakkında konuşmak da alınan kararlardan geri dönmemeyi sağlar. Bu nedenle arkadaşlarla diyet hakkında muhabbet edilebilir.

Tatlılardan uzak durulmalı fakat kendinize işkence de etmemelisiniz. Eğer tatlıyı çok seviyorsanız arada bir hafif, sütlü tatlılardan küçük bir porsiyon tüketebilirsiniz.

Kararlı Olun!

En önemlisi de kararlı olmak gerekir. Gerçekten kilo vermek istiyor musunuz ya da kilo vermeyi ne kadar istiyorsunuz? Bunu kendinize sorun ve hatırlatın! ‘Bir kereden bir şey olmaz’ yanılgısına düşmeyin.

Beslenme ve Diyet Uzmanına Danışabilirsiniz!

Beslenme ve Diyet Uzmanları, kişilerin yaşlarına, kilolarına, beslenme alışkanlıklarına, neleri çok sevip sevmediğine ve bir takım tahlil sonuçlarına göre diyet listeleri hazırlarlar. Bu diyet listeleri kalıcı kilo vermeye yönelik olup, hem sizleri mutlu eder hem de aç kalmadan zayıflamış olursunuz. Bu nedenle kilo vermede kararlıysanız Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşebilirsiniz.

Bir önceki yazımız Kış Diyeti Nasıl Olmalıdır? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × 1 =