Arkadaşlarınızdan, çevrenizde, ailenizden ya da internetten gördüğünüz hızlı zayıflama, 1 haftada 3 kilo verme, 1 ayda 10 kilo verme programları ile yapılan diyetler çok yanlıştır. Hızlı zayıflama adına başvurulan yöntemler çoğu zaman sağlıksız olmakla birlikte sizi zayıflatırken vücudunuzdan önemli şeylerin kaybolmasına neden olmakta ve sağlığınıza zarar vermektedir. Zarar verdiğini hissettiğinizde yaptığınız uygulamayı hemen bırakmanız gerekmektedir. Zayıflarken yağ kaybı yaşamanız gerekmektedir. Eğer yağ kaybı yerine su ve kas kaybı yaşıyorsanız bu yöntemin sağlıksız bir yöntem olduğunu anlayabilirsiniz. Kas ve su kaybetmiş vücudunuzda kemikleriniz ön plana çıkar, deriniz sarkar ve bunlar da kötü görünmenize sebep olmaktadır.

Kalıcı Kilo Nasıl Verilir?

  • Kahvaltınızı asla atlamamalısınız. Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Güne kahvaltı yaparak başlamak hem sizi dinç hem de uzun süreli tok tutar. Ancak kahvaltınızda sağlıklı besin gruplarına yer vermelisiniz. Kızartmalardan, bol bol ekmek tüketmekten kaçınmalısınız. Sağlıklı omletler, sağlıklı peynir ve zeytinler, bol bol yeşillik tüketmelisiniz.
  • Ara öğünlerinizde açlığını engellemek için düşük kalorili besinler atıştırabilirsiniz. Ama sadece açlığı yatıştırmak için, karın doyurmak için değil! Bunun için sağlıklı kuruyemişler, meyveler tüketebilirsiniz. Avuç avuç kuruyemiş, 5’er 10’ar meyve yerine, yeterli miktarda tüketmelisiniz. Kuruyemişlerin genel olarak yeterlilik miktarı avuç içi kadardır. Bunun dışına çıkmamaya özen göstermeli, bol bol su tüketmelisiniz.
  • Televizyon izlerken bir şeyler yeme alışkanlığınızı bırakmalı ya da bırakamıyorsanız bile bunu en aza indirmeye çalışmalısınız. Ancak bırakamıyorsanız da sağlıklı gıdaları tercih etmeli ya da kendi yaptıklarını yemelisiniz.
  • Yemeğe başlarken yoğurt, salata, çorba gibi gıdalarla başlamalısınız. Bu gıdalar bir sonraki tabağınızı daha az yemenize neden olacaktır.
  • Tavuk, et ya da balık yaptığınızda gözünüze daha çok görünmesi için küçük küçük parçalara ayırabilir, bu şekilde tüketebilirsiniz. Bu sayede daha çok yemek yemiş gibi beynimizi kandırıp, daha hızlı tokluk seviyesine ulaşmamız mümkündür.
  • Beslenme ve Diyet Uzmanı kontrolünde beslenerek, bunu da spor ile destekleyerek kalıcı ve sağlıklı kilo vermeyi deneyebilirsiniz. Hatta kendinize özel beslenme programı hazırlama konusunda bilgi sahibi değilseniz mutlaka Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmelisiniz.

Daha sonra beslenmenizi yaşam tarzınız olarak benimsemeniz gerekmektedir.
Fazla kilolarınızdan kurtulmak için ilk önce verilmesi gereken yağ dokunuz, metabolizma hızınız ölçülmeli, şişmanlığa neden olabilecek hastalığınız olup olmadığı tespit edilmelidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here