Ramazan-ı Şerif ayı, yaklaşık olarak 1 ay oruçlu olarak geçen uzun bir yolculuktur. Bu yolculukta önemli olan ise beslenme programıdır. Neredeyse 16 saatlik oruç süresi boyunca dinç kalabilmek ve vücudun ihtiyaçlarını karşılayabilmek için iftarda ve sahurda beslenme oldukça önemlidir. Oruçluyken halsizliğin önüne geçebilmek, vücudun su ihtiyacını sağlayabilmek için iftar ve sahurda tüketilen tüm besinlere dikkat edilmesi gerekmektedir.

Ramazanda beslenme açısından önemli olan iki öğün vardır ki, bunlar; iftar ve sahurdur. İnsanların Ramazan ayında kesinlikle sahur öğününün atlanmaması ve sağlıklı beslenmeye özen gösterilmesi önem teşkil etmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

İftarda Neler Tüketebilirsiniz?

İftarda beslenme konusunda öncelik gösterilmesi gereken şeylerden biri orucu açma şeklidir. Oruç bir bardak su ya da bir adet hurma ile açılmalıdır. Ardından yemeğe çorba ile devam edilmeli ve çorba sonrasında da yaklaşık olarak 10-15 dakika kadar ara verilmelidir. Bu sayede çorbanın sindirimine imkanın tanınmalı ve ana yemeğe ise sonrasında başlanılmalıdır.

İftarda tüketilen besinlerin uygun porsiyonlarda ve hafif olmasına özen gösterilmesi gerekir. Kızartılmış, baharatlı ve soslandırılmış besinlerden uzak durulmalı, mideye aniden yüklenilmemelidir. İftarda beslenmeden sonra tatlı faslına gelindiğinde, tatlı yemekten 1,5 saat sonrasında tüketilmelidir. Ayrıca daha çok sütlü tatlılara yönelmek, sağlıklı beslenme konusunda iyi bir tercih olacaktır.

Sahurda Neler Tüketmelisiniz?

Ramazanda beslenme açısından önemli öğünlerden bir diğeri de sahurdur. İftarda olduğu kadar sahurda beslenme konusu da oldukça önemlidir. Öncelik iftar sonrasında 1,5 saat aralıklarda 2 ara öğün daha yapılması gerekir. Sonrasında ise sahurda az tuzlu gıdalar, peynir ve yumurta gibi protein bakımından zengin olan besinler tüketilmelidir. Öte yandan lif ve su içeriği fazla, glisemik indeksi ise az olan besinler tüketmek, oruçluyken daha az acıkmayı ve susamayı sağlayacaktır. Ayrıca bu gibi besinler oruçluyken daha zinde ve canlı kalmaya da yardımcı olmaktadır.

Pek çok diyetisyen, sahur yaptıktan sonra en az 40 dakika içerisinde yatılmaması gerektiğini, aksi takdirde mide problemleri ile karşılaşılabileceğini ifade etmektedir. Ayrıca kan şekeri dengelenerek daha uzun süre tok kalınmasını sağlayacak bir beslenme planı uygulanması gerektiği konusunda da uyarmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here