Kilo verme ve diyetler üzerine her yıl yeni bilgiler, popüler diyetler, yeni beslenme düzenleri ortaya çıkmakta. Son dönemlerde popüler olan bir beslenme düzeni de “intermittent fasting (aralıklı oruç)” olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu beslenme düzeninde 3 farklı yöntem yer almaktadır.

[vc_cta h2="Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!" style="flat" color="blue" add_button="right" btn_title="Randevunuzu Alın!" btn_color="vista-blue" btn_link="url:https%3A%2F%2Fhilalkonak.com.tr%2Fhizli-randevu|title:Randevunuzu%20Al%C4%B1n!|target:%20_blank|"]Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın![/vc_cta]

1.Yöntem

İlk olarak 16:8 yöntemi, diğer adıyla aralıklı oruç/zaman kısıtlı açlık olarak bilinen düzeni değerlendirelim. Bu düzende kişi 16 saat aç kalıyor, geri kalan 8 saat içinde ise yemek yiyor. Örneğin: 12:00-20:00 arası yemek yenilip, kalan 16 saatte ise şekersiz çay, kahve ve su dışında herhangi bir besin tüketilmiyor. Uygulanabilirliğinin diğer yöntemlere göre daha kolay olduğu söylenebilir.

2.Yöntem

5:2 sistemi diğer adıyla “dönüşümlü açlık” düzeninde ise kişi 5 gün ihtiyaç duyulan enerjiyi karşılayacak kadar besin tüketiyor (yani sınırsızca yemek yenilecek diye bir şey yok❗️). 2 gün ise kadınlar günde 500 kkal, erkekler ise 600 kkal enerji alacak şekilde planlanır.

3.Yöntem

Üçüncü düzen ise 24 saat açlık içeren “eat-stop-eat” sistemidir. Bu düzende haftada bir veya iki kez 24 saat yemek yenilmiyor. Örneğin: akşam yemeği yediniz ertesi gün akşama kadar yemek yemiyorsunuz. Uzun süre açlık olduğu için uygulanabilirliği zordur.

Bu Yöntemler Kilo Vermeyi Sağlar mı?

Bu sorunun cevabı sistemi ne kadar doğru uyguladığınıza bağlı! Bu 3 yöntemde de bir şekilde öğün atlandığı için enerji alımı kısıtlanıyor ve doğal olarak kilo kaybı gerçekleşiyor. Ancak sağlıklı kilo kaybı için önemli olan yine YETERLİ VE DENGELİ beslenmektir. .

Örneğin: 16/8 düzenini uyguluyorsunuz. 16 saat aç kalıp kalan 8 saat içinde sağlıksız, şekerli ve yüksek kalorili besinlerle beslenirseniz hem kilo kaybı verimli ve kalıcı olmayacaktır hem de sağlığınız için riskler oluşacaktır. Bu sistemler uygulanırken öğün içerikleri yine SAĞLIKLI ve YETERLİ ENERJİYİ sağlayacak şekilde planlanmalıdır. .
Sağlık üzerine olumlu ve olumsuz etkileri ise hala tartışılmaktadır.

Kimler için Risklidir?

  • Diyabet hastaları ve kan şekeri problemi yaşayanlar
  • Hipoglisemi (kan şekeri düşüklüğü) problemi olanlar
  • Yeme bozukluğu geçmişi olan kişiler
  • Hamile olanlar ve emziren kişiler

View this post on Instagram

?Kilo verme ve #diyetler üzerine her yıl yeni bilgiler, popüler diyetler, yeni beslenme düzenleri ortaya çıkmakta. Son dönemlerde popüler olan bir beslenme düzeni de “intermittent fasting (aralıklı oruç)” olarak karşımıza çıkmakta. . ?Bu #beslenme düzeninde 3 farklı yöntem yer almaktadır. ⭐️İlk olarak 16:8 yöntemi, diğer adıyla aralıklı oruç/zaman kısıtlı açlık olarak bilinen düzeni değerlendirelim. Bu düzende kişi 16 saat aç kalıyor, geri kalan 8 saat içinde ise yemek yiyor. Örneğin: 12:00-20:00 arası yemek yenilip, kalan 16 saatte ise şekersiz çay, kahve ve su dışında herhangi bir besin tüketilmiyor. Uygulanabilirliğinin diğer yöntemlere göre daha kolay olduğu söylenebilir. . ? 5:2 sistemi diğer adıyla “dönüşümlü açlık” düzeninde ise kişi 5 gün ihtiyaç duyulan enerjiyi karşılayacak kadar #besin tüketiyor (yani sınırsızca yemek yenilecek diye bir şey yok❗). 2 gün ise kadınlar günde 500 kkal, erkekler ise 600 kkal enerji alacak şekilde planlanır. . ?Üçüncü düzen ise 24 saat açlık içeren “eat-stop-eat” sistemidir. Bu düzende haftada bir veya iki kez 24 saat yemek yenilmiyor. Örneğin: akşam yemeği yediniz ertesi gün akşama kadar yemek yemiyorsunuz. Uzun süre açlık olduğu için uygulanabilirliği zordur. . ❓BU YÖNTEMLER KİLO VERMEYİ SAĞLAR MI? . ?Bu sorunun cevabı sistemi ne kadar doğru uyguladığınıza bağlı! Bu 3 yöntemde de bir şekilde öğün atlandığı için enerji alımı kısıtlanıyor ve doğal olarak #kilo kaybı gerçekleşiyor. Ancak sağlıklı kilo kaybı için önemli olan yine YETERLİ VE DENGELİ beslenmektir. . ?Örneğin: 16/8 düzenini uyguluyorsunuz. 16 saat aç kalıp kalan 8 saat içinde sağlıksız, şekerli ve yüksek kalorili besinlerle beslenirseniz hem kilo kaybı verimli ve kalıcı olmayacaktır hem de sağlığınız için riskler oluşacaktır. Bu sistemler uygulanırken öğün içerikleri yine SAĞLIKLI ve YETERLİ ENERJİYİ sağlayacak şekilde planlanmalıdır. . ? Sağlık üzerine olumlu ve olumsuz etkileri ise hala tartışılmaktadır. . ❓KİMLER İÇİN RİSKLİDİR? ✔ Diyabet hastaları ve kan şekeri problemi yaşayanlar ✔ Hipoglisemi (kan şekeri düşüklüğü) problemi olanlar ✔ Yeme bozukluğu geçmişi olan kişiler ✔ Hamile olanlar ve emziren kişiler

A post shared by Uzman Diyetisyen Hilal Konak (@diyetisyenhilalkonak) on

 

[vc_cta h2="Hemen Online Diyete Başla!" txt_align="center" style="flat" color="juicy-pink" add_button="right" btn_title="Bilgi Al" btn_style="flat" btn_color="white" btn_align="center" btn_link="url:https%3A%2F%2Fhilalkonak.com.tr%2Fhizmetlerimiz%2Fonline-diyet||target:%20_blank|"]Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.[/vc_cta]

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here