Fazla yemek yediklerini düşünen kişiler ilk olarak iştahlarının çok açık olduğunu ve bir türlü iştahlarını azaltamadıklarını söylerler. Daha çok zayıflamak için diyet yapan kişilerin, sporla birlikte sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyenlerin en çok merak ettiği konulardan biri de iştahı azaltan yiyecekler, iştah kesen gıdalar, iştah kesen bitkilerdir.

Ancak iştah kesen mucize bir şey aramak doğru değildir. Hiçbir besin iştah kesmez, ancak iştah kontrolüne yardımcı olur, tokluk süresini artırır. Her şeyden önce bilinmesi gereken en önemli nokta, zayıflamak isteyenlerin saatlerce hiçbir şey yemeden içmeden kendilerini aç bırakmaması gerektiğidir. Çünkü normal bir insanın bir günde alması gereken protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral miktarı bellidir. Uzun süreli açlık durumlarında vücudun bağışıklık sistemi çökebilir. Zayıflayayım derken sağlığınızdan olabilirsiniz. Aynı zamanda herkesin beslenme saatleri, beslenme alışkanlıkları vücudun alması gereken günlük enerji miktarları farklıdır. Bu nedenle zayıflamak isteyenler Beslenme ve Diyet Uzmanına danışarak kişiye özel beslenme programı oluşturmalıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

İştah Azaltmaya Yardımcı Olan Besinler

  • Yeşil Yapraklı Sebzeler

Özellikle, tere, roka, marul ve en önemlisi dereotu gibi bitkilerle hazırlayacağınız salatalar yüksek oranda besin lifi içermektedir. Bu bitkilerde yer alan besin lifler sayesinde uzun süre tok kalabilirsiniz. Özellikle ana yemeklerin yanında mutlaka salata tercih etmelisiniz.

Büyük bir servis tabağı dolusu yeşil bitki salatası yaklaşık 250 kalorilik besin değerine sahiptir. Vitaminler bakımından da zengin olan yeşil sebzeler açlık hissinizi bastırmada ve diyetinizi renklendirmede iyi bir alternatiftir.

  • Yeşil Çay

Yeşil çayın en önemli özelliği açlık hissinizi hafifletmesidir. Örneğin öğlen yemeğinizi yediniz ve bir sonraki öğüne birkaç saat var ve siz kendinizi aç hissediyorsunuz. O arada bir bardak yeşil çay içerek açlık hissinizi engelleyebilirsiniz.

  • Proteinli Gıdalar

Örneğin; yoğurt, tavuk eti, balık, peynir, süt, yumurta gibi protein bakımından zengin yiyecekler yediğinizde uzun bir süre canınız bir şey istemeyebilir. Çünkü protein içeriği yüksek bir öğün midenin boşalma hızını yavaşlatır ve kan şekerinizde ani değişikliklere neden olmaz. Ancak her şey kararında yenilmelidir. Fazla abartarak kahvaltıda 5- adet yumurta yemek herkesin vücut gereksinimine uygun olmayacaktır.

  • Çeşitli Kuruyemişler

Bazı kuruyemişler tokluk hissi vermeleriyle ünlüdür. Ceviz, fındık, badem gibi içeriğinde doğal yağları barındıran kuruyemişler de açlık hissini ortadan kaldırmaktadır. Burada dikkat etmeniz gereken noktalar da vardır. 7-8 adet badem, 7-8 adet fındık ve 2 adet ceviz içi iştahınızı kontrol etme konusunda yeterli olacaktır. Kalorisi yüksek bu kuruyemişlerden avuç dolusu tüketmek iştahı baskılar ancak beraberinde kilo almanıza yol açar. Porsiyon miktarına mutlaka dikkat edilmelidir.

  • Elma

Bu meyve birçok diyetin vazgeçilmez meyvesidir. Özellikle diyetlerde adını sıklıkla duyduğumuz elma iştah baskılama konusunda iyi bir tercihtir. İçeriğindeki “pektin” ve “besin lifleri” sayesinde daha uzun bir süre acıkmamanızı sağlamaktadır.

Özellikle ara öğünlerde elma ve süt ikilisini yiyebilirsiniz. Bu sayede daha uzun bir süre canınız bir şey istemeyebilir ve açlık hissi daha geç oluşabilir. Diyetle birlikte spor da yapan kişiler de elma yiyerek kandaki glikoz seviyesini dengeleyebilir. Unutmayın elma ve süt ikilisi egzersiz esnasında vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlayabilir.

  • Yulaf

Karbonhidratlı yiyecekler arasında yavaş sindirilen bir yiyecek olarak bilinen yulaf ezmesi de iştah azaltan ve uzun süre tokluk sağlayan bir besindir. Sadece 1 kase yulaf ezmesi yiyerek acıkma hissini geciktirebilirsiniz. Yulaf ezmesinin besin değerinin de yüksek olduğu bilinmektedir. Sütle birlikte yapacağınız yulaf lapasına 1 porsiyon meyve ve 2 adet ceviz ekleyerek 4 saate kadar tokluk sağlayabilirsiniz.

  • Su

Öğüne başlamadan yarım saat önce bir büyük bardak su için. Yarım saat sonra yemeğe oturduğunuzda iştahınızın azaldığına şahit olacaksınız.

  • Sık Sık ve Az Yiyin

Günde 3 öğün yemek yerine, öğün sayısını 4-6’ya çıkarabilirsiniz. Ara öğünlerde karbonhidrat, protein ve yağ dengesi sağlanan bir öğün tercih etmeniz kan şekerinizi kontrol edecek ve acıkmanızı geciktirecektir.

  • Düzenli Uyku

Düzenli uyku da iştahı kontrol altına almakta oldukça etkilidir. Yeterince uyumayan insanlar gün içinde daha fazla enerjiye ihtiyaç duymakta ve daha sık acıkmaktadır. Bu yüzden günde en az 7-8 saat uyunmalıdır. Uyuma saatleriniz ve uyanış saatleriniz bir düzen dahilinde olmalıdır.

Önemli Not: Yazılanlar tavsiye niteliği taşımaktadır. Beslenme ve günlük vücuda alınması gereken kalori miktarları kişiden kişiye göre değişmektedir. Bu nedenle Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşerek kişiye özel beslenme programı hazırlanmalıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here