İnsan bedeninin görevlerini doğru ve düzenli bir şekilde yerine getirmesi için sağlıklı beslenme hayati bir önem taşımaktadır. Sağlıklı beslenme sayesinde bedenin ihtiyacı olan enerji karşılanabilmektedir. Enerjinin hücrelerde oluşması ve harcanması olayına da metabolizma adı verilmektedir. Metabolizma kişinin kilo alıp vermesine yarayan bir sistem olarak ifade edilmektedir.

Her Besinin Kalori İçeriği Birbirinden Farklı

Ambalajlı gıdaların üzerinde, restoranların menülerinde akıllı telefonlarda ve bu gibi yerlerde artık kalori hesaplama yapılabilmekte ve besinlerin kalorileri hakkında kolaylıkla bilgi edinilebilmektedir. Sindirim sistemi sayesinde sindirilerek kan tarafından emilen tüm gıdalar insan bedenine enerji sağlayabilmektedir. Fakat her gıdanın sunmuş olduğu enerji miktarı, diğer bir deyişle kalori miktarı farklılık gösterebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Hem sağlık, hem de vücuda enerji kazandırılabilmesi açısından kaloriye ihtiyaç duyulmaktadır. İhtiyaçtan fazla kazanılan kalori kilo alımına neden olabilirken, ihtiyaçtan daha az kazanılan kalori ise zayıflamaya neden olmaktadır. Dolayısıyla insanların sağlık değerlerini koruyabilmesi için bu dengeyi diyeti ile sağlaması gereklidir.

Öte yandan her kalorinin de aynı etkilere sahip olmadığı da göz önünde bulundurularak beslenmek gerekir. Örneğin; 200 kalorilik poğaça ile 200 kalorilik yoğurdun insan vücudunda göstermiş olduğu etkiler aynı değildir.

Kaloriye Hesaplamasına Değil, Besinin İçeriğine Odaklanın

İnsan bedeni, kişinin tüketmiş olduğu gıdalara metabolik bir karşılık göstermektedir. Besinler termik etkisi olarak adlandırılan bu olayda yağ ve karbonhidrat alımının ardından gerçekleştirilen enerji harcamasında yükseliş yüzde 6 olurken, protein kaynaklı enerjinin harcanmasındaki yükseliş ise yüzde 30 civarında gerçekleşmektedir. Dolayısıyla insanın diyet listesin yağ ve karbonhidratlara değil protein içerikli besinlere ağırlık vermesi ve bu yol ile enerji kazanması gereklidir.

Kilo vermek isteyen kişilerin kalori hesaplama işlemine değil, besinlerin içeriğine dikkat etmesi gereklidir. Örneğin; belli bir miktardaki pırasa ile pizza aynı kalori miktarına sahip olsa da, içeriği ve sağladıkları kesinlikle aynı değildir. Bir dilim pizza kişiyi yeteri kadar tokluk hissi kazandırmazken, pırasa ise daha az porsiyon ile tüketilmesine rağmen hem tokluk hissi kazandırmakta, hem de içeriğindeki lifler sayesinde kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla kişilerin kilo verebilmek için mutlaka bir diyetisyenden destek alarak beslenme programı hazırlaması ve buna uyum sağlaması gereklidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here