Karaciğer vücudun en büyük organıdır ve enerji metabolizması, safra salgılanması, sindirim işlevleri ve vücudun toksinlerden arınması gibi birçok önemli görevi bulunmaktadır.

Karaciğer yağlanmasını önlemek için her şeyden önce beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekmektedir. Nasıl mı?

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Öncelikle Fast-food yiyecekleri yememeniz gerekiyor. Fast-food yemekten ne kadar uzaklaşırsak karaciğer yağlanması da o kadar azalmaktadır.

Taze sebze, meyve yemeli, beyaz et ve lifli besinleri daha çok tüketmeye dikkat etmelisiniz. Karaciğerde oluşan toksik maddeleri atmak için enginar tüketimi önemlidir. Ayrıca brokoli, lahana ve soğan da karaciğeri güçlendiren sebzelerdendir.

Bilindiği gibi alkol karaciğere aşırı bir şekilde zarar vermektedir. Alkol tüketen kişilerin karaciğerinde daha fazla yağ birikimi gözlenmiştir. Bu yüzden alkolden uzak durulmalıdır. Unutmayın, alkol ve sigara karaciğerde toksik maddelerin oluşmasına yol açan maddelerdir.

Günlük en az 30 dakika düzenli, tempolu yürüyüş yapılmalıdır. Düzenli yürüyüşler karın bölgesindeki yağlanmayı azaltmakta ve insülin direncini de kırmaktadır. Bu nedenle her gün mutlaka düzenli yürüyüş yaparak karaciğer yağlanmasını azaltabilirsiniz.

Diyabet, hipotiroid ve kolesterol gibi hastalıklarınız varsa mutlaka 6 ayda bir kan değerlerinizi kontrol ettirmeniz gerekmektedir. Bu hastalıkları olan insanların karaciğer yağlanması ile karşılaşması sağlıklı insanlara göre daha kolay olmaktadır.

Karaciğer Yağlanmasına Ne İyi Gelir?

  • Enginar

Enginar karaciğerin temizlenmesinde en etkili besindir. Safra karaciğerde safra salgılanmasını uyararak yağların sindirimine yardımcı olur. Enginarı, ister yemeğini yaparak ister kaynatıp suyunu içerek tüketebilirsiniz. Karaciğer yağlanmasını yanı sıra, siroz ve diğer karaciğer hastalıklarına da faydalıdır. Safrada tıkanma ya da iltihaplanma olan kişiler için fazla tüketimi zararlıdır.

  • Devedikeni

Karaciğer için faydalı bitkilerin başında gelmektedir. Karaciğer hücrelerinin yenilenmesini ve karaciğerin toksinlerden arınmasına yardımcı olur.  Alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanmasında tedavi edici etkinliği yüksektir.

  • Limon: 

Limonun C vitamini açısından çok zengin olduğunu biliyoruz. Karaciğer toksinlerini nötralize eden limon suyunun karaciğer iltihabına da iyi geldiği bilinmektedir. Günde 2 kez 1 bardak suyun içine yarım limon sıkıp içebilirsiniz. Limon karaciğer toksinleriyle savaşacak ve karaciğer yağlanmasına iyi gelecektir. Ancak tansiyon ve mide probleminiz varsa limon tüketimine dikkat etmelisiniz.

  • Yeşil çay: 

Yeşil çayın karaciğerde depolanan yağ miktarını azalttığı ve karaciğerin daha düzenli bir şekilde çalışmasına faydalı olduğu bilinmektedir. Her gün 2-3 bardak yeşil çay tüketerek karaciğerde oluşan yağlanmayı azaltabilirsiniz. Ancak alkole bağlı gelişen karaciğer yağlanmasında yeşil çayın etkinliği yüksek değildir.

  • Papatya:

Bilimsel araştırmalar papatyanın hem meyvesinin hem de tohumunun karaciğer yağlanmasına iyi geldiğini gösteriyor. Papatya karaciğer yağlanmasını tetikleyen yağları yakmak gibi bir özelliğe sahiptir.

Önemli Not: Yazılan tavsiye niteliği taşımaktadır. En doğru tedavi için bireylerin Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmeleri, kişiye özel beslenme programı oluşturmaları doğru ve sağlıklı olanıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here