Karnabahar, turpgiller ailesinden bir sebzedir. İçerdiği A, C, B1 ve B2 vitaminlerinin yanı sıra, potasyum, kalsiyum, fosfor ve demir gibi minerallerle de vücuda birçok yarar sağlamaktadır. Son yıllarda beslenme alışkanlıklarının değişmesinin doğal bir sonucu olarak artan kolon kanseri ve mide kanserine karşın etkin faydaları da saptanmıştır. Karnabahar ‘sülforafan’ içeriği ile başta kolon kanseri olmak üzere birçok kanser türünden korunmada etkilidir.

Karnabaharın Faydaları

Karnabahar

Vücuda enerji ve güç veren, yorgunluğu gideren ve sinirleri güçlendiren karnabahar, antioksidan özelliği sayesinde kalp hastalıklarına yakalanma oranını oldukça azaltmakta ve olası kalp krizlerini önlemektedir. Vücudun hemen hemen her fonksiyonuna olumlu etkisi bulunan bu sebze, beynin fonksiyonlarına katkıda bulunarak, çalışmasını olumlu yönde desteklediği de bilinmektedir. Afrodizyak özellik göstererek, cinsel isteği ve gücü arttıran karnabahar, kan şekeri ve romatizmal hastalıklara karşı da etkili bir çözüm silahıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kolesterol Oranını Dengede Tutar

Karnabahar

Vücuttaki kolesterol oranının dengede ve sağlıklı düzeyde tutar. Mide sorunlarına da fayda sağlamaktadır. Ülser ve gastrit gibi sorunların önüne geçen karnabahar, mide yanması ve ekşimesi gibi durumlarda da yarar sağlamaktadır.

Bağırsakların Çalışmasını Düzene Sokar

Yüksek lif içeriğiyle bağırsakların çalışmasını düzene sokan, bu sayede vücuttaki zararlı maddelerin atımını kolaylaştıran, idrar söktürücü, kabızlığı giderici ve sindirim sistemini düzenleyici etki gösterir.

Karnabahar

Lif Kaynağıdır

Karnabahar, aynı zamanda çok iyi bir lif kaynağıdır. Midemizde çok yer kaplar ve hızlı bir şekilde tokluk hissine ulaşmamızı sağlar. Lif içeriği özellikle bel çevresinde oluşan yağların azaltılmasını sağlamaktadır. Pişirme yöntemleri sebzelerin vitamin, mineral içeriklerini etkilemektedir. Yanlış pişirme yöntemi uygulandığında sebzelerde vitamin kayıpları oluşmaktadır. Bu nedenle de karnabaharın zeytinyağlı yemeği, salatası ya da haşlama yöntemleri tercih edilmelidir. Karnabahar kesinlikle kızartılarak yenilmemelidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here