Zayıflamak için diyete başlandığında kilo verirken duraklama ilk birkaç haftadan sonra vücuttaki su kaybı ile birlikte birkaç kg olurken ilerleyen aşamada zayıflama hızı yavaşlayarak durma neticesine gelebilir. Bünyemiz yağların kaybını engellemek için metabolizmamızı yavaşlatmaya başlayarak engellemeye başlayacaktır. Bu süreç kilo verirken duraklama dönemi olarak adlandırılır. Kilo verirken oluşan direnç, kritik dönemde ihtiyaç duyulan motivasyonun azalması söz konusu olabilir. Zayıflamak isteyen herkes bu aşamaları yaşamaktadır. Bu durumun doğal olduğunu unutmadan motivasyonun düşmesine müsaade edilmemesi gerekir.

Kalori kısıtlaması yapıldıkça bünyemizde ihtiyaçlarını karşılayabilmek için oluşan durma kendisini hazırlamaya çalışmaktadır. İnsan vücudu kendisini korumaya alarak kullandığı enerji miktarını azaltmaya çalışacaktır. Tiroid hormonlarının salgılanması azaltılarak metabolizmanın hızı iyiden iyiye düşürülür. Yükselen insülin düzeyi ile sürekli olarak açlık hissedilerek yemek yeme ihtiyacı duyulur.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Diyeti sabote eden en büyük hatalar bu aşamada başlamaktadır. İstenmeyen bu durum sürekli olarak başarısızlık neticesinde şok diyetlere olan ilginin artmasına neden olacaktır. Ardarda yapılan bu tarz hatalar zayıflamayı son derece zorlaştıracak ve kısır döngüye girerek bıkkınlık yaşamamak için dikkat edilmesi gerekenler.

Kilo Verirken Duraklama Ne Kadar Sürer?

Normal düzeye dönmek için yapılması gerekenler şunlardır;

  • Egzersizleri arttırıp, düzenli olarak yapmaya gayret etmelisiniz.
  • Diyet listesinde yapılması gereken değişiklikleri Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşerek düzenlemek gerekir.
  • Ara öğünler, önerilen şekilde abartıya kaçmadan yapılmalıdır.
  • Su içmeyi ihmal etmemek gerekir. Her gün düzenli şekilde önerilen miktarda suyu içmeye özen göstermek gerekir.

Sabrederek, vücudun kendini adapte etme sürecine katkıda bulunarak kısa zaman sonra kilo vereceğinizi unutmamasınız. Aynı zamanda stresin kilo verme hızınızı azaltan bir faktör olduğunu unutmamalısınız. Eğer sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bilgi sahibi değilseniz tek başınıza diyet programları uygulamamalısınız. Tek başına uygulanan bilinçsiz ve hatalı diyet programları çok kilo verme ya da çok kilo almaya neden olmaktadır. Aynı zamanda bunlar çok hızlı bir süreçte gerçekleşmektedir. Hızlı kilo verme ve alma sağlıklı değildir. Hızlı kilo vermek hızlı kilo alımına neden olmaktadır.

Tüm bunlara ek olarak ise beslenme programlarının kişiye özel olduğu unutulmamalıdır. Ailenizin, arkadaşlarınızın, çevrenizin ya da internette gördüğünüz herhangi bir diyet programının size uymayacağını unutmamalı, sağlıklı ve kalıcı kilo verme/alma istediğiniz varsa mutlaka Beslenme ve Diyet Uzmanıile görüşmelisiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here