Kış aylarında gündüzlerin kısa, gecelerin uzun olması nedeniyle pek çok insan günün kapalı alanlarda geçirmekte ve hareketsiz kalmaktadır. Soğuk kış günlerinde besinlerin insan vücuduna gerektiğinden daha fazla girmesi, enerji artışına ve dolayısıyla kilo alımına neden olmaktadır. Bu nedenle kışın artan hastalıkların ve ortaya çıkan çeşitli sağlık problemlerinin önüne geçilebilmesi adına, sağlık beslenmeye diğer mevsimlere göre daha fazla önem verilmelidir. Kış mevsimi bitmeden de mevsim sebze ve meyvelerinin tüketimi ihmal edilmemelidir. Her sebze ve meyvenin mevsiminde güzel ve sağlıklı olduğu unutulmamalıdır. Peki Kış Sebzeleri ve Meyveleri Nelerdir? Faydaları Nelerdir?

Kış Sebzeleri ve Faydaları

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sağlıklı beslenme, her mevsimde olduğu üzere kış mevsiminde de oldukça önemlidir. Kışın en faydalı ve vazgeçilmez meyve ve sebzelerinden faydalanılması ve mevsiminde olması sebebiyle doğal yollardan üretilen bu sebzelerin ihtiyaç duyulduğu kadar tüketilmesi gerekmektedir. Bu sayede kış sebzelerinin faydalarını en verimli bir şekilde görebilmek, sağlıksız beslenme, kontrolsüz kilo alımı ve bunu beraberindeki pek çok sağlık probleminin önüne geçebilmek mümkündür.

Kışın üretilen ve sağlık açısından oldukça faydaları olan sebzelerin bazıları pırasa, lahana, brokoli, ıspanak, kereviz ve karnabahar gibi sebzelerdir. Günümüzde pek çok uzman, uygulanabilecek diyet eşliğinde her biri oldukça yararlı olan bu kış sebzelerin doğru bir şekilde tüketilmesini önermektedir. Örneğin; karnabahar lif kaynağı olması sebebiyle midede fazlaya yer kaplayarak erkenden doyma hissi sağlayabilmektedir. Lahana A, C, K, B1, B2 ve B6 vitamini açısından oldukça faydalı bir sebze olmakla beraber, kışın en faydalı sebzelerindendir. Tam bir C vitamini deposu olan ıspanak, içeriğindeki çeşitli vitamin ve mineraller nedeniyle kemik gelişimi için oldukça önemli bir besindir. Brokoli lif, kalsiyum, magnezyum, potasyum, folik asit, A ve C vitamini bakımından oldukça zengindir. Bu özellikleri sayesinde de kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Pırasa ve kereviz de yine kışın en faydalı sebzelerindendir. Bu gibi sebzelerin düzenli bir şekilde tüketilmesi halinde kış sebzelerinin faydalarını en etkili şekilde görebilmek mümkündür.

Kış Meyveleri ve Faydaları

Kış mevsiminde üretilen ve insan sağlığına önemli ölçüde fayda sağlayan portakal, muz, limon ve mandalina gibi meyveler, mevsiminde tüketilmesi gereken meyveler arasında yer almaktadır. Genellikle C vitamini bakımından oldukça zengin olan kış meyvelerinin faydaları, neredeyse saymakla bitmeyecek kadar çoktur. Örneğin; portakal ve limon, kışın düzenli bir şekilde tüketildiği takdirde gribe, soğuk algınlığına ve nezleye karşı koruyucu kalkan etkisi oluşturmaktadır. Muz ise, içeriğindeki yüksek lif oranı sayesinde tok tutma özelliğine sahiptir. Üstelik protein, potasyum, karbonhidrat, B6 vitamini ve bunun gibi pek çok vitamin ve mineral içeren muz, sindirimi kolaylaştırmakta ve kalp sağlığını korumaktadır. Kış meyvelerinin faydaları oldukça fazla olurken, bu mevsimde bu meyvelerin tüketilmesi oldukça önemlidir.

Bir önceki yazımız Kış Diyeti Nasıl Olmalıdır? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 × two =