Beslenme şeklimiz, öğün saatlerimiz, yediğimiz sebze ve meyveler, hatta uyku düzenimiz mevsimlere göre değişkenlik göstermektedir. Aslında doğa bize mevsim sebze ve meyveleriyle nasıl beslenmemiz gerektiğiyle ilgili ipuçları vermekte. Kış ayalarında genellikle bağışıklık sistemini güçlendirici, kalp sağlığını koruyucu ve metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı bir beslenme şekli uygulanmalıdır.

  • Kış mevsiminde artan hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirici, C vitamini içeren kış meyveleri (portakal, mandalina, kivi, nar …), güçlü antioksidan özelliğe sahip E vitamini içerikli yağlı tohumlar (ceviz, badem, fındık, fıstık…) tüketilmelidir
  • Kırmızı ve mor meyveler yüksek antioksidan içeriğe sahiptir. Böğürtlen, ahududu, yaban mersini, kuru erik, nar, mor lahana, turp, havuç hem kalp sağlığını korur hem de vücut direncini artırır.
  • Kış mevsiminin bize en büyük armağanı balıktır. Kalp için en yararlı besin balıklardır. Çoklu doymamış yağ asitlerinden Omega-3’ün özellikle EPA ve DHA nın ana kaynağıdır. Hem kalp sağlığı hem beyin gelişimi için balık tüketimi çok önemlidir. Omega-3 kan yağlarını dengeler, dolaşım sistemini düzenler ve damar tıkanıklığını engeller.
  • Kereviz, brokoli, karnabahar gibi sebzeler yüksek C vitamini, antioksidan ve lif içerikleri sayesinde birçok hastalığa karşı koruyucudurlar.

 

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Yeterli B6, B12 ve B9 (folik asit) alımı kalp sağlığını koruyan önemli vitaminlerdir. Bu vitaminler damar sertliğine ve damar tıkanıklığına neden olan homosistein seviyesini düşürmeye yardımcı olurlar. B12 kaynağı olarak et ve et ürünleri, B6 kaynağı olarak ceviz, fındık, meyveler ve tahıllar, B9 kaynağı olarak yeşil yapraklı sebzeler, yağlı tohumlar ve kurubaklagiller tüketilmelidir.
  • D vitamini kalp sağlığı ve bağışıklık sistemi için yaralı vitaminler arasında yer almaktadır. D vitaminin en iyi kaynağı güneştir. Güne ışınları sayesinde deri, böbrekler ve karaciğer aracılığıyla vücutta D vitamini sentezlenmektedir. Ancak kış mevsiminde güneş ışınlarından yeterli miktarda yararlanmadığımız için D vitamini takviyesi kullanmayı tercih edebilirsiniz.
  • Yeterli Lif (posa) alımı hem kalp sağlığını hem de bağırsak sağlığını korumaktadır. Yeterli lif alımı metabolizmanın düzenli çalışmasına destek olarak kilo kaybına da destek olmaktadır. Yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, kereviz, karnabahar, kabuklu yenilebilen meyveler (elma, ayva, armut…), tam tahıllı besinler, yulaf ezmesi, kurubaklagiller yeterli lif alımına destek olan besinlerdir.

Bir önceki yazımız Pırasanın Faydaları başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

thirteen + seven =