Kurban bayramında beslenme programınıza dikkat ederek ve bazı ufak hileler sayesinde kilo alımınızı engelleyebilir ve bayram boyunca yediklerinizi kontrol altında tutarak çeşitli rahatsızlıkları önleyebilirsiniz.

Genel olarak bayram süresi boyunca insanlar aşırı yemek yemekte, çok miktarda şeker, çikolata ve hamur işi gibi gıdalar tüketmektedir. Bu gıdalar sağlık açısından zararlı olup, mide, kalp ve bağırsak rahatsızlıklarına yol açmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kurban Bayramında Doğru Beslenme

Dört gün boyunca sürecek olan Kurban Bayramı’nda sağlıklı beslenme yöntemleriyle hem kilonuzu kontrol altında tutabilir hem de bayramda karşılaşabileceğiniz sağlık problemlerinden kendinizi koruyabilirsiniz.

Genel olarak Kurban Bayramı boyunca kırmızı et tüketiminde artış görülmektedir. Gerekenden fazla protein tüketmek, böbreklerin yorulmasına ve dolayısıyla böbrek rahatsızlıklarının da ortaya çıkmasına sebep olabilmektedir. Doğru ve sağlıklı beslenmek istiyorsanız, yeterli miktarda protein almaya özen göstermelisiniz. Bunun için bir diyetisyen tarafından önerilecek olan günlük protein, karbonhidrat, yağ ve vitamin miktarlarınızı öğrenebilirsiniz.

Protein Tüketimine Dikkat Edilmeli

Protein, hayvansal ve bitkisel olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır. Bilinen en yanlış bilgi, proteinin yalnızca et ve süt ürünlerinden tüketilerek vücuda alınacağıdır. Fakat tüketilen pek çok sebze ve meyvenin içerisinde de protein bulunmaktadır. Örneğin baklagiller içerisinde yüksek miktarda protein bulunmaktadır.

Doğru protein tüketimi erkeklerde 150 gramı, kadınlarda ise 100 gramı geçmemelidir. Akşam yemeğinde tüketeceğiniz 100 gramlık kırmızı et, günlük protein tüketiminiz için yeterli olacaktır. İçerisindeki protein miktarına bağlı olarak tüketebileceğiniz et ürünleri içerisinde göğüs eti, hindi, yağsız dana eti ve balık yer almalıdır.

Et Pişirme ve Saklama Koşulları

Yine toplum içerisinde bilinen en büyük yanlış “buzlukta duran et bozulmaz” bilgisidir. Buzdolabınızın buzluk bölümünde saklayacağınız etlerin de bir saklama süresi vardır. Bu süre en fazla 15 günü kapsamalıdır.

Sağlık açısından etinizi pişirme koşullarınıza da dikkat etmelisiniz. Pişirirken eti kızartmanız ya da kavurmanız, yüksek miktarda vücudunuza yağ almanıza sebep olacaktır. Mümkün mertebe kızartma yiyeceklerden uzak durulması, kavurma işlemi yapılacaksa 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile etlerin kavrulması uzmanlar tarafından önerilen miktarlardır.

Doğru pişirme teknikleri olarak buğulama, ızgara ve haşlama kullanılması gerekir. Taze kesilen etleri tüketmek, vücudunuzda sindirimi zorlayacağı için etlerinizi 1 ya da 2 gün dolabınızda bekletmeniz doğru olacaktır. Bu sayede et piştiğinde sertleşmeyecek ve hazmı kolaylaştıracaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here