Kırmızı et tüketimi, ülkemizde her ne kadar beyaz et tüketimine göre fazla olsa da söz konusu Kurban Bayramı olunca iki katına çıkmaktadır. Kurban bayramında kırmızı et tüketimi konusunda aşırıya kaçılması, çeşitli rahatsızlıkların yaşanmasına neden olacaktır.

Vücuda gerektiğinden fazla protein almak, başta böbrek rahatsızlıkları olmak üzere yüksek tansiyon, kalp, damar, şeker, mide ve bağırsak rahatsızlıklarına neden olmaktadır. Sevdiklerinizle birlikte güzel bir bayram geçirmek isterken aşırı et tüketimi yapmanız, bayramı hasta yatağında geçirmenize sebep olabilir. Unutulmamalıdır ki sağlık her şeyden önemlidir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Günlük Tüketim Miktarı Aşılmamalı

Normal bir kadın ve erkekte proteinin günlük tüketim miktarı 100 ile 150 gram arasında yer almaktadır. Sağlıklı beslenme açısından bu tüketimin üstüne çıkılmamalıdır. Et ile birlikte mutlaka sebze, meyve, süt, yoğurt ve bol su tüketimi gerçekleştirilmelidir.

Su tüketimini de dikkat edilmelidir. Yemekten 30 dakika önce ve sonra su içilmeli, yemek sırasında ise sıvı ile katı ayrımı yapılarak yemekle birlikte su tüketilmemesine dikkat edilmelidir. Bu durum hazmı zorlaştırmaktadır.

Kırmızı Et Yerine Beyaz Et Tercih Edilmeli

Genel olarak kurban bayramında kırmızı et tüketimi yapılmaktadır. Lakin kırmızı et içerisinde fazla miktarda hayvansal yağ barındırmaktadır. Hayvansal yağ miktarının çok olması, hızlı bir şekilde kilo almanıza sebep olabilir.

Kırmızı et yerine beyaz et tercih etmeniz sağlıklı beslenme açısından fayda sağlayacaktır. Beyaz et olarak balık, hindi, tavuk tüketebilirsiniz. Üstelik beyaz et içerisinde daha az yağ ve daha yüksek protein vardır ve kırmızı ete göre daha sağlıklıdır.

Şerbetli Tatlılardan Uzak Durulmalı

Kurban bayramında beslenme alışkanlıklarından biri de şerbetli tatlılardır. Bayramların vazgeçilmez tatlılarından biri baklavadır. Yüksek miktarda şerbetli tatlı tüketmek, sağlığınızı risk altına atmanıza neden olacaktır. Daha çok sütlü tatlıları tercih etmelisiniz.

Pek çok diyetisyen sütlü tatlıların diyetlerde haftada 1 ya da 2 kere tüketilebileceğini fakat baklava gibi şerbet içeren tatlı tüketimleri yapıldığında, diyetin ve sağlıklı beslenmenin bir anlamı kalmayacağını belirtmektedir. Fakat bayramda 1 ya da 2 adet baklava tüketilmesinin zararlı olmadığı da söylenmektedir.

Bir önceki yazımız Kurban Bayramında Beslenme Nasıl Olmalı? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 − 4 =