Bayramların en güzel yanı sevdiklerinizle birlikte oturduğunuz sofralardır. Hiçbir sofra, sevdiklerinizle birlikte oturduğunuz masa kadar lezzetli olamaz. Bu lezzeti tadarken sağlıklı beslenme konusunda dikkatli olmalı, bayram sofralarında hasta olmamak adına aşırı yemek tüketmekten kaçınmalıyız.

Kurban bayramında beslenme alışkanlıklarımızı düzenlememiz ve beslenme tiplerimize dikkat etmemiz, bayramı daha güzel geçirmemizi sağlayacak ve bizleri çeşitli rahatsızlıklardan uzak tutacaktır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sağlıklı Sofra Hazırlamanın Püf Noktaları

Bayram ve özel günlerde sofra hazırlayanlara pek çok diyetisyen tarafından tavsiyeler sunulmaktadır. Öncelikle sofralarınızdan kızartma ve kavurma şeklinde olan yiyecekleri kaldırmalısınız. Bu yiyecekler yüksek tansiyon, kalp ve damar, böbrek ve şeker hastaları için oldukça tehlikelidir.

Sıvı yağ yerine zeytinyağı kullanmaya özen göstermelisiniz. Çok yağlı yemekler yerine az yağlı ya da yağsız yemekler tercih etmelisiniz. Bayramlarda en sık tüketilen yiyecekler içerisinde kırmızı et, çikolata, dolma, hamur işleri, tatlı, baklava vb. gıdalar bulunmaktadır. Bu gıdaların aşırı tüketilmesi hem kilo alınmasına hem de sağlıksız beslenme sonucunda rahatsızlık yaşamanıza sebep olacaktır.

Kurban Etini Dolapta Dinlendirin

Kurban bayramında sağlıklı sofralar hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta kurbanlık etlerinizi direkt olarak tüketmemenizdir. Taze etin hemen tüketilmesi, vücuda sindirimi zor bir besin almanıza, dolayısıyla midenizde ve bağırsaklarınızda hazımsızlık problemi yaşamanıza neden olacaktır.

Sağlık söz konusu olduğunda bu hususlara dikkat edilmesi gerekir. Eğer hazımsızlık problemi yaşamak istemiyorsanız taze etlerinizi en az 1 gün boyunca buzdolabınızda dinlendirmelisiniz. Standart dinlendirme süresi ise 2 gün olmalıdır.

Kilo Almamak İçin Bu Tavsiyelere Dikkat Edin

Sağlıklı beslenme sağlıklı bir yaşam için en önemli noktadır. Beslenmeniz düzgün olmadığı takdirde vücudunuz dinç olmayacak, halsiz kalacak ve uykusuzluk gibi problemlerle mücadele etmeniz gerekecektir. Ek olarak yaşayabileceğiniz sağlık problemleri arasında kilo alımı, şişkinlik, hazımsızlık, yüksek tansiyon, bağırsak ve mide problemleri, böbrek ağrısı bulunmaktadır.

Eğer bu bayramı kilo almadan geçirmek istiyorsanız:

  • Kaçamağınız her gün 1 öğünü kapsamalıdır.
  • Et dışında sebze yemeği, meyve, süt, yoğurt tüketmelisiniz.
  • Hazmı kolaylaştırmak için tam buğdaylı ürünler tüketmelisiniz.
  • Tatlı tüketmek istiyorsanız karbonhidrat miktarını azaltmalısınız.

Bir önceki yazımız Kurban Bayramında Kronik Rahatsızlığı Olanların Beslenmesi Nasıl Olmalı? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 18 =