Kurban Bayramı, sofraların donatıldığı, yardımlaşmanın ve paylaşmanın öneminin kazanıldığı ve insanların birlik içerisinde huzurlu ve mutlu bir şekilde yaşayabileceğini gösteren en güzel bayramlardan biridir. Bayramın en güzel yanı da kesilen kurbanlıkların etini paylaşmak ve paylaştıkça çoğalan sevgiyi görmektir. Kesilen kurban eti hakkında bazı bilgilere sahip olmanız da bayramınızın daha güzel geçmesini sağlayacaktır. Bu bilgiler bayram boyunca hazımsızlık ya da şişkinlik şikayeti çekmemenize yardımcı olacaktır.

Kurban Etini Pişirme Yöntemleri

Kurban etini pişirme yöntemleri içerisinde kızartma ya da kavurma kullanılmamalıdır. Kızartma ve kavurma işlemi yapılırken yoğun miktarda yağ kullanılmaktadır. Bu yağ miktarı hem kilo almanıza hem de sağlıksız beslenmenize neden olacaktır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kızartma ya da kavurma yerine fırında pişirme, buğulama, haşlama kullanılmalıdır. Bu yöntemlerden en sağlıklısı fırında pişirme ya da haşlamadır. Sağlıklı beslenme söz konusu olduğunda uzmanların önerisi, haşlama yönteminin kullanılmasıdır.

Buzdolabında 24 Saat Dinlendirin

Kesilen kurban eti çok taze olacağı için direkt pişirilmemelidir. Taze et buzdolabında dinlendirilmeden pişirildiğinde, çok sert olur. Bu da etin midenizde hazmedilmesini zorlaştırır. Hazımsızlık ya da şişkinlik yaşamamak adına etleriniz tazeyse buzdolabında en az 24 saat dinlendirmelisiniz.

Bu dinlendirmeden sonra etleriniz pişmeye hazır hale gelecektir. Sağlık ve beslenme açısından etlerinizi dinlendirmeden tüketmemelisiniz. 24 saatlik dinlendirmeden sonra pişirme öncesinde etinizi marine etmeniz ve marine halinde 2 saatte buzdolabında bekletmeniz, daha lezzetli bir tüketim yapmanızı sağlayacaktır.

Zeytinyağı Kullanın

Kurban etini doğru pişirme için sıvı yağ yerine zeytinyağı kullanmayı tercih etmelisiniz. Zeytinyağı, bağırsaklarda emilimi en kolay olan yağdır ve kabızlık problemi yaşamanızı engelleyecektir. Kullanacağınız zeytinyağının miktarına da dikkat etmelisiniz. 1 kilo et için 1,5 çorba kaşığı zeytinyağı kullanmanız diyetisyen önerileri içerisinde yer almaktadır.

Fırında pişirme yöntemi yapacaksanız etlerinizi baharatlarla tadlandırabilirsiniz. Bu sayede pişireceğiniz et daha lezzetli olacaktır. Etinizi ağır ağır kısık ateşte pişirmeye de dikkat etmelisiniz. Ağır pişen et, daha lezzetli olacak ve sağlık açısından mineral, vitamin gibi vücudun ihtiyaç duyduğu yapı taşlarını kaybetmeden pişecektir.

Bir önceki yazımız Kurban Bayramında Sağlıklı Sofralar Nasıl Hazırlanır? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

thirteen + seventeen =