Kuruyemiş, bizler için vazgeçilmez atıştırmalıklardan biridir. Ancak belli bir oranda ve doğru saatlerde tüketilmesi gerekmektedir. Bunu bir abur cubur olarak görmek ve abartılı porsiyonlarda yemek yerine, sağlık için atıştırmalık olarak tüketmek gerekir. Çünkü kuruyemiş tüketmenin faydaları oldukça büyüktür. Vücudunuzun ihtiyacı olan pek çok mineral ve yağı, bunlardan karşılayabilirsiniz.

Kuru yemişler en ideal ara öğünlerden biridir. Ara öğünlerde ve sabah kahvaltılarında kuru yemiş tüketmek, vücudumuzun daha dinç olmasını sağlıyor. Üstelik tokluk süresini de uzatıyor. Tüm bunların yanı sıra yapılan araştırmalara göre her gün bir avuç içi kadar kuru yemiş yemek ömrünüzü ortalama 2 yıl uzatıyor.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Ceviz, badem, fındık, kaju gibi yemişlerden alınan yağ, vücut için sağlıklı ve gerekli olan yağlardır. Porsiyonunuzu abartmadığınız sürece, bu yemişlerden aldığınız yağlar vücudunuza güç kazandırır.

Cevizin içerisinde omega 3 yağının olması, özellikle vejeteryan ve vegan beslenmeyi tercih eden kişilerin bu ihtiyacını karşılamasını sağlar.

Fındık gerçek bir enerji kaynağıdır. Her gün tükettiğinizde yorgunluk ve halsizlik hislerinden uzaklaştığınızı kolaylıkla fark edebilirsiniz.

Badem de enerji verir ve sindirime yardımcı olur. Üstelik tokluk süresini uzun tutmaya yardımcı olur.

Ceviz, badem, fındığın yanı sıra; çam fıstığı, yer fıstığı, antep fıstığı, kabak ve ay çekirdeği içi, meyve çekirdekleri de sıklıkla tüketilmelidir. Bu atıştırmalıkları olabildiğince sık sık alıp kavanozlara koyun ve saklayın. Gün içerisinde ara öğün olarak ve sabah kalktığınızda iyi bir başlangıç yapmak için tüketin. Bu küçük yemişlerin büyük birer kahraman olduğunu göreceksiniz.

Kuru yemişlerin faydalarından yararlanmak için her gün 1 avuç tüketmeniz yeterli olacaktır. Daha fazla miktarda tüketilmesi, gereksiz yağ alımına neden olur. Bu da kilo almayı tetikler.

Sağlıklı, güçlü ve enerjik bir bedene sahip olmak için kuru yemişleri doğru porsiyonlarla düzenli olarak tüketmeye özen gösterin.

Bir önceki yazımız Kilo Vermek Zor mu? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

five − three =