Kilo verme sürecinde olan ya da düzenli beslenen herkese muhakkak lifli gıdalar tüketilmesi tavsiye edilir. Peki, nedir bu lifli gıdalar ve neden bu kadar önemlidir? Yendiğinde neye yarar; yenmediği takdirde nelere yol açar?

Lifli Besinlerin Faydaları Nelerdir?

Lif; kolesterolün düşmesine yardımcı, vücuda enerji veren, kabızlığı önleyen ve uzun süre tok hissetmeyi sağlayan bir maddedir. Tahıl ürünleri, baklagiller, bazı sebze ve meyveler, bulgur, arpa gibi besinlerde lif oranı yüksektir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Özellikle kilo vermek istiyorsanız ve bunu hızlı, sağlıklı bir şekilde yapmak istiyorsanız, beslenme programınızda lifli gıdalara yer vermelisiniz.

Sabah kahvaltınızda yulaf ezmesine de yer verin. Sadece yulaf ezmesi yemeyin; kahvaltınızı onunla destekleyin. Belki süt ve meyveyle karıştırarak tüketirsiniz. Belki de 1 ya da 2 adet yumurtayla karıştırıp omlet yapabilirsiniz. Tok tutar ve bağırsaklarınızı daha hızlı çalıştırır.

Meyvelerinde birçoğunda lif bulunmaktadır. Lif açısından en zengin olan meyve armuttur. Ahududu, böğürtlen ve yaban mersini de bu listeyi takip eder. Armudu yerken kabuklarını mutlaka tüketin. Çünkü lif oranı kabuğunda çok daha yoğundur.

Tam tahıllı ekmekler tüketmekten çekinmeyin. Sabah kahvaltısında ya da öğle yemeği olarak tam tahıllı ekmeklerle yapılmış hafif sandviçler tüketebilirsiniz. Ekmeğin arasına ton balığı ya da haşlanmış tavuk ile kıvırcık, domates koyarak sağlıklı bir sandviç yapabilirsiniz. Sabahları tost tüketebilirsiniz. Beyaz ekmeğe oranla çok daha uzun süre tok tuttuğunu göreceksiniz.

Bazı sebzelerde de lif oranı yüksektir. Enginar ve bezelye bu konuda başı çekerler; ardından brokoli, mısır, ıspanak ve patates gelir. Bu sebzelerle yaptığınız zeytinyağlı yemekler, salatalar ya da sulu yemekler diyet sürecinde size oldukça fazla fayda sağlar. Protein ya da karbonhidratla destekleyerek tüketebilirsiniz.

Bulgurun içinde de yüksek oranda lif bulunmaktadır. Zaten bulgurun tok tuttuğunu herkes bilir; bunun sebebi içinde lif olmasıdır. Diyetlerinizde et ya da sebzenin yanında bulgur pilavı ya da bulgur salatası yapıp tüketebilirsiniz. Eğer yağ oranınız yüksekse bulgur lapasını tercih etmelisiniz.

Lifli gıdalara sadece kilo verme sürecinde değil; normal beslenme düzeninizde de mutlaka yer verin.

Bir önceki yazımız Kuruyemiş Tüketmenin Faydaları! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

eight + 10 =