Lifli gıdalar (posalı) ile beslenmek vücudumuz için çok önemlidir. Lifli gıdaların doğrudan doğruya sindirim sistemi üzerine etkisi incelendiğinde liflerin insan bağırsaklarını daha güçlü hale getirdiği unutulmamalıdır. Ayrıca vücudumuzun ihtiyacı kadar lifli gıdalar aldığımızda kolesterol tehlikesine ve kalp hastalıklarına karşı çok daha dirençli oluruz.

Diyet programlarımızdan lifli gıdaları eksik etmememiz gerekmektedir. Çünkü lifli gıdalar uygulanan diyet süresince tokluk hissini arttırarak bizlere destek olacaktır. Lifli gıdaların faydaları incelendiğinde ise;

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Bağırsak hareketlerini düzene sokarlar.
  • Bağırsak sağlığını desteklerler. Lifli gıdalar hemoroid ve divertikül gibi sindirim ve bağırsak sistemi hastalıklarının oluşumunu engeller.
  • Kalp ve damar sağlığı için de önem arz ederler. Çözünebilen lifler kandaki düşük yoğunluklu lipoprotein miktarını azaltır, kolesterol seviyesini düşürür.
  • Kanımızdaki şeker seviyesini kontrol altında tutarlar. Özellikle de çözünebilen yapıdaki lifli gıdalar şeker hastalarında şekerin kan tarafından emilimi ile insülin salgılanmasını düşürür, tip-2 diyabet riskini de azaltmış olur.
  • Lifli gıdalar çok yer kaplarlar, bu nedenle de tokluk hissi yaratırlar. Sonucunda ise kilo vermek çok daha kolay hale dönüşür.

Peki bizim için çok önemli olan lifli gıdaların günlük tüketim miktarı ne kadar olmalıdır? Alınacak lif miktarı kadınlar için ortalama olarak günlük 25 gram, erkeklerde ise 38 gramdır. Ancak bunlar ortalama veriler olup, günlük lifli besin tüketimleri kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir.

Lifli Yapılar İse Çözünebilmesine Göre 2 Farklı Grupta Ele Alınırlar. Bunlar;

  • Çözünebilen Lifler:

Bu yapıda bulunan lifler suda çözünürler ve jelimsi forma dönüşürler. Çözünebilen lifler kandaki kolesterolü ve glükozu düşürmeye yardımcı olurlar.

Yulaf, Bezelye, Fasulye vb…

  • Çözünmeyen Lif:

Bu yapıdaki lifler ise sindirim sistemini hareketlendirmeye ve desteklemeye yardımcı olurlar. Kabızlık ve benzeri gibi sindirim rahatsızlıkların önüne geçilir.

Tam buğday, karnabahar, patates, fındık vb…

Lif (posa) tüketimini düzene koyabilmek için ortalama üç porsiyon sebze ve meyveleri tüketmeliyiz. Ayrıca tahıl içeren gıdaları ihmal etmemeliyiz. Küçük çocuklarda aşırı derecede tüketilen lifli gıdalar doyma hislerini arttıracağından yetersiz beslenmeye bağlı sorunlar meydana gelebilir. Aynı zamanda lifli gıdalardan sonra suyu da fazla tüketmeliyiz. Bunun nedeni ise aldığımız liflerin midemizde yeterince şişip sindirim sistemine hazır hale gelebilmesidir. Diyet dostu olan posalı besinleri diyet dışında da hayatımızdan çıkarmamamız gerekir. Gün boyu lifli gıdalardan kaçınmadan tüketmek sağlığımız için olmazsa olmazlardandır.

Diyet Programları ve Lifli Yiyecekler

Diyet programları içerisinde liflerin bolca bulunması kilo verme hızını etkileyen faktörlerdendir. Besinlerin sindirim sistemi tarafından sindirilmeyen ancak yararlı olan kısımlarına diyet lifi denir. Diyet lifi ister diyet yapalım ister yapmayalım mutlaka aldığımız besinlerde bulunmalıdır. Diyet lifi tahıllarda bolca bulunur. Bezelye ve fasulye sebze kategorisinde en çok lif bulunduranlar arasında yer alır. Diğer lifli besinler incelenecek olursak; Barbunya, kırmızı mercimek, yeşil mercimek, badem, yer fıstığı, ceviz, kestane, tam buğday unlu ekmek, beyaz pirinç, yufka, domates, ıspanak, marul, bamya, maydanoz, taze bezelye, mantar, elma, kuru kayısı, muz…

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here