Çin mutfağından, İtalyan mutfağına, zengin sofrasından, öğrenci evine, salatasından, çorbasına, burgusundan, çubuğuna, yoğurtlusundan, peynirlisine her yerde yenen, her çeşidi olan, her menüye uyan tek üründür makarna. Yaygın bir kanıya göre kilo aldıran çok tehlikeli bir besindir ve tüketilmemelidir. Oysa makarna, sandığınız gibi kilo aldıran bir ürün olmadığı gibi çok önemli besin değerlerine sahip. Makarnayı biz Türkler, yüzyıllardır biraz yanlış tanıdık. İşte makarna hakkında bazı gerçekler.

Makarna Kilo Aldırır mı?

Makarna, sağlıklı bir besin tüketimi tablosunda mutlaka olması gereken besinlerden biridir. Makarna, tek başına kilo aldıran bir besin değildir. Haşlanmış makarnanın kalori değeri çok düşüktür. Ancak makarnayı aşırı yağlı, katı yağlar içeren soslar, mayonez gibi yağlı hazır soslarla birlikte tükettiğinizde ve mükellef bir ana yemeği tamamlamak üzere tercih ettiğinizde ve bu durumu alışkanlık haline getirdiğinizde kilo almanız kaçınılmazdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Makarnayı Kilo Aldırmayacak Şekilde Nasıl Tüketirim?

Makarnayı, çok haşlamadan hafif diri bırakmanız ilk kuraldır. Ardından bol yeşilliklerle salata şeklinde ya da hafif sızma zeytinyağlı sosla kavurabilirsiniz. Burada esas önemli olan katı yağ kullanımından ve bol yağlı sos yapmaktan kaçınmaktır. Ayrıca makarnayı ana yemeklerin tamamlanması için değil tek başına bir öğün olarak tüketmeyi deneyin. En önemlisi makarnayı protein kaynağı besinlerle birlikte tüketin. Örneğin et, balık, tavuk ya da peynir.

Makarnanın Faydası Var mı?

Makarnanın ana maddesi olan durum buğdayı, vitamin, mineral ve büyüme hormonunu tetikleyici enzimlerce zengin bir besindir. Makarnada A, B1, B2 vitaminleri bolca bulunur. Ayrıca makarna, demir, kalsiyum, fosfor, protein ve potasyumca da zengindir. Linoeik yağ asidi içeren makarna, kolesterolü de dengeler. Ekmek yapımında kullanılan buğdaydan değil durum buğdayından üretilen makarna ekmeğin aksine daha uzun süre tok tutar. En önemlisi makarna, hemen enerjiye dönüşerek sizi hızlıca canlandırır. Ancak doğru öğünde ve doğru miktarda tüketildiği zaman unutulmamalıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here