Salataların vazgeçilmezi, uzun ve yeşil yaprakları olan marul, ılıman olan tüm yerlerde yetiştirilmektedir. Farklı birçok türü bulunup, iyi bir besin kaynağıdır. Tok tutma, serinletme ve hazmı kolaylaştırma özelikleri ile yeşil sebzeler grubunun en çok bilinen ve tüketilenleri arasında yer alır. İçerisinde bol miktarda B1, B12, K ve A vitaminleri bulunur. Bunun haricinde potasyum açısından da oldukça zengindir. Magnezyum ilk sırada yer almak üzere çok sayıda mineral açısından da zengindir.

Sağlığımız için Marulun Faydaları

  • Sindirim sisteminin düzenlenmesinde faydalıdır.
  • Kabızlığı gidermeye, hazmı kolaylaştırmaya yardımcı olmaktadır.
  • Vücuttaki toksinlerin atılmasını sağlar.
  • Kanı temizler.
  • Şeker hastaları özellikle kandaki şekeri düşürmek ve şeker oranını dengelemek için marulu tüketmelidir.
  • Anne adaylarının hamilelik döneminde en çok ihtiyacı olan vitaminlerin başında K vitamini gelmektedir. K vitamini hamilelik döneminde anne adaylarını sakinleştirmeye, rahatlatmaya yardımcı olmaktadır.
  • Marul, kadınların lohusa dönemlerinde tüketmesi gereken sebzeler arasındadır. Anne sütünü artırmaya yardımcı olmaktadır.
  • Çocukların kemik gelişimi için faydalıdır. Kemik erimesine ve romatizmal hastalıklara iyi gelmektedir.
  • İçerisinde bulunan K vitamini, güçlü kemiklerin oluşturulmasına, kalp hastalıklarının önlenmesine yardımcı olur.
  • İçerisinde bulunan A vitamini, bağışıklık sistemini güçlendirir, hücre fonksiyonlarını düzenler, D vitaminin çok daha etkin olmasına yardımcı olur.

Marul, hem çocukların hem de yetişkinlerin tüketmesi gereken bir sebze türüdür. İçerisinde bol miktarda protein bulunur. Protein ise vücutta kas gelişimi ilk sırada yer almak üzere çok sayıda metabolik reaksiyonlar için gereklidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Demir Eksikliğiniz Varsa Marul Tüketebilirsiniz

Marulun içerisindeki demir oranı çok sayıda meyve ve sebzeye göre dört kat fazladır. Demir ise birçok organın sağlığı için önemlidir. Demirin başka hangi besin gruplarında bulunduğunu merak ediyorsanız “Demir Eksikliğine Ne İyi Gelir?” başlıklı yazıyı okuyabilirsiniz.

Marul, antioksidan etkisinden dolayı kanser hastalıklarına yakalanma riskini minimum seviyeye düşürmektedir. İçerisinde bol miktarda C vitamini bulunur. C vitamini ise serbest radikallere karşı en etkili vitaminlerin başında gelmektedir. Aynı zamanda çok az yağ ve kalori içermektedir. Bu nedenle özellikle kilo vermek isteyenler öğünlerinde marullu salatalara yer vermesi gerekir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here