Bütün kadınlar, kaç yaşında olursa olsun güzel görünmeyi ve fit olmayı istemektedir. Bunun için çeşitli sağlıklı beslenme programları uygulamakta, fiziksel aktivitelerle de beslenmeyi desteklemektedir. Menopoz dönemine giren kadınların bünyesi üretici bir dönemden üretici olmayan bir döneme geçiş yapmaktadır. Dolayısıyla bünyede ve metabolizmada bazı değişimler meydana gelmektedir. Pek çok kadın bu dönemde kilo alırken, alınan kilolar hoş karşılanmayan ya da rahatsızlık verici bir durum olarak kabul edilmektedir.

Menopoz Döneminde Nasıl Beslenilmelidir?

Menopoz döneminde beslenme, kadınlar için oldukça önemli olan konulardan biridir. Özellikle bu dönemde beslenme ve kilo kontrolü hayati bir önem taşımaktadır. Kadınların menopoz dönemini daha az stres ve rahatsız edici durum ile atlatabilmesi adına beslenmesine dikkat etmesi ve fiziksel aktivitelerde bulunması gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Menopoz döneminde basit karbonhidratların tüketiminden kaçınmak, bunların yerine kompleks karbonhidratların tercih edilmesi gerekmektedir. Örneğin; kuru baklagiller, tam tahıllı ekmek, yeşil yapraklı sebzeler, fındık, badem, keten tohumu, meyveler ve bunun gibi yiyeceklerin tüketilmesi de önemlidir.

Menopoz Döneminde Kilo Vermek Mümkün mü?

Menopoz döneminde kilo verme elbette mümkün olan bir durumdur. Bunun için kadınların dikkat etmesi gereken en önemli hususlar fiziksel aktivite ve düzenli beslenmedir. Her kadın için kilo vermeye yönelik tek bir kural bulunmayıp, her kadına özel diyet programları hazırlanmalıdır. Bu sadece kadınlar için değil, herkes için geçerli bir durumdur. Diyet programları her zaman kişiye özel olup, tek tip beslenme uygulanmamalıdır.

Bol bol su içmek, yeterli olacak kadar egzersiz ya da spor yapmak ve vücudun ihtiyacı olan faydaları karşılayabilecek özellikte beslenme programları uygulamak, menopoz döneminde kilo verme konusunda yardımcı olacaktır.

Menopoz dönemine giren bir kadının sağlıklı bir şekilde kilo verebilmesi için profesyonel bir yardım alması gerekmektedir. Bu nedenle bu dönemde kilo vermek isteyen kadınlar Beslenme ve Diyet Uzmanına danışarak, kendisine özel bir beslenme programı hazırlatabilmektedir. Genel olarak hazırlanan beslenme programlarının özellikleri karbonhidrat tüketiminin en aza indirgenmesi, yeşil sebzelerin tüketimine daha çok ağırlık verilmesi, kırmızı et yerine balık tüketilmesi ve vücudun ihtiyacı olan kalsiyumun eksik edilmemesi yönünde olmaktadır. Her bir kadın, Beslenme ve Diyet Uzmanı tarafından kendisine özel olarak hazırlanan beslenme programı ve spor sayesinde, menopoz döneminde kilo verebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here