Çoğu insan zayıflama adına metabolizma hızlandırmanın yollarını ararken bazı kişiler de metabolizmalarının çok hızlı çalışmasından şikayetçidir. Metabolizması çok hızlı çalışan kişiler kilo alamamakta bu yüzden de metabolizma yavaşlatan yöntemleri araştırmaktadır. Kilo alamıyorsanız, bunun tek sebebi metabolizma hızı değildir. Bazı hormonal problemler ve bazı metabolik hastalıklar da kilo almanızı engelleyebilir. Bu nedenle kilo verememe durumunda olduğu gibi kilo alamama durumunda da öncelikle metabolik nedenler araştırılmalıdır daha sonra kişinin beslenme alışkanlıkları değerlendirilmelidir.

Metabolizma Neden Yavaşlar ?

  • Uzun Süreli Açlıklar

Uzun süren açlık durumları hem sağlığınızı tehdit etmekte hem de metabolizmanızı yavaşlatmaktadır. Uzun süren açlık durumunda vücut kendini korumaya alır yani enerji harcamasını kısıtlar ve böylece metabolizmanız yavaşlar.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Güne Kahvaltı ile Başlamamak

Şüphesiz ki, kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Kahvaltı yapmadan öğleye kadar aç kaldığınızda vücudunuz daha fazla kaloriye ihtiyaç duyar. Daha fazla açlık hissedersiniz ve böylece almanız gereken miktardan fazla kalori alırsınız. Kahvaltı yapmadığınız için düşen kan şekeriniz sizi yüksek karbonhidrat, şeker ve yağ içerikli besinlere yönlendirir ve bu durum size fazla kilo olarak geri döner.

  • Ara Öğün Alışkanlıkları

Ara öğünleri alışkanlık haline getirin. Ana öğünden 3-4 saat sonra yapacağınız bir ara öğün sonraki öğüne daha tok olarak başlamanızı sağlayacaktır. Ayrıca ara öğün yaptığınızda ani düşen kan şekeri durumuyla karşılaşmaz ve yüksek şeker içerikli gıdalara yönelmezsiniz. Ara öğün yapmak metabolizmanızı canlı tutacaktır.

  • Hazır Gıdalar, Atıştırmalıklar

Hazır gıdalar, cips, gofret, çikolata ve bazı kuruyemişler kalori açısından oldukça zengin besinlerdir. Bir avuç badem yemişim, 1 tane gofret yemişim bunda ne var diye düşünmeyin. Uzun vadede tekrar eden paketli gıda tüketiminin aşırı kilo alımına yol açtığını unutmayın. Kalori değerinin yanı sıra birçok katkı maddesi ve ilave şeker içeriği nedeniyle oaketli gıdalar sadece kilo alımına değil metabolik hastalıklara da neden olmaktadır.

  • Kırmızı Et Tüketmemek

Bazı kişiler ne yaparsa yapsın et yiyemez. Ancak kırmızı etin protein, demir ve B12 vitamini açısından zengin olduğu için, yeterli protein alınmaması durumunda kas yapımının ve metabolizmanın yavaşlaması görülmektedir. Kırmızı et tüketemeyen kişilerin de yeterli günlük protein alımını sağlamaları için mutlaka yumurta, tavuk, süt, yoğurt gibi protein kaynağı besinleri tüketmeleri gerekmektedir. Unutmayın vücudumuzdaki kas oranı ne kadar yüksekse metabolizmamız da o kadar hızlı çalışacaktır.

  • Su İçmemek

Günde en az 2,5-3 litre su tüketmeye dikkat etmelisiniz. Yağ yakımına ve metabolizmaya destek olmak için su tüketmek oldukça önemlidir. Eğer yeterli miktarda su içmezseniz vücudun toksinlerden arınması için karaciğer çok fazla çalışır ve asıl görevlerinden biri olan yağların yakılmasını ikinci plana atar. Yani karaciğer tam kapasite çalışamaz. Bu nedenle metabolizma yavaşlar.

  • Bazı İlaçlar

Tiroid bezinin çok çalışması metabolizmayla doğru orantılıdır. Hipertiriodi durumunda kişinin metabolizması daha hızlı çalışırken hipotroidi durumda metabolizma daha yavaş çalışmaktadır. Bazı antidepresan ilaçlar ve bazı kortizonlu ilaçlar metabolizmayı oldukça yavaşlatmaktadır. Bu tür durumlarda düzenli beslenerek ve düzenli egzersiz yapılarak metabolizma hızı desteklenmelidir.

  • Egzersiz Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi

Düzenli bir şekilde yaptığınız egzersizler metabolizmanızı hızlandırmaktadır. Aerobik egzersizlerde vücut egzersizin 20. Dakikasında glikojen depolarını tüketip yağ yakımına geçmektedir. Bu nedenle günde en az 1 saat boyunca tempolu yürüyüş yapılmalıdır. Unutmayalım, hızlı tempolu yapacağımız yürüyüşler metabolizmanızı hızlandıracaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here