Meyve yemek vücudumuz için gerekli olan birçok vitamin ve minerallerin karşılanmasını sağlar ve direnci yükseltir. Ancak sadece meyveyle yapılan diyetler, sağlıksız beslenmekten başka bir şey değildir. Hiçbir zaman tek tip beslenmemek gerekir. Bu tür beslenme stilleri, vücudunuzda direnç eksikliğine ve bağışıklık sisteminin zayıflamasına yol açar.

Meyvenin Diyetteki Rolü

Diyet döneminde meyve yemek hem doğal yoldan şeker ihtiyacınızı karşılar, hem de içeriğindeki lifler sayesinde sizi tok tutar. Özellikle iki öğün arasında meyve yemek, bir sonraki öğünde daha küçük porsiyonlar tüketmenizi sağlar. Bu da kilo vermeyi hızlandırır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Taze meyveler kadar kuru meyveler de faydalı ve yararlıdır. Kan şekerini düzenler, taze meyveye göre daha tok tutar. Bunlarla ara öğünlerinizi desteklemeye özen gösterin.

Meyvedeki früktoz adı verilen şeker, gün içerisinde ara öğün olarak tüketildiğinde kan şekerini dengelerken, akşamları geç saatte ve yemek üstüne yendiğinde fazla şeker alımına sebep olur. Fazla şeker de yağ olarak depolanır ve bu kilo aldırır. Yani faydalı olan bir yiyeceği yanlış zaman ve miktarda tükettiğinizde, sizin için zarar dönüşür. O yüzden buna dikkat etmeniz gerekmektedir.

Ara öğünlerde taze meyveleri veya kuru meyveleri direk yiyebileceğiniz gibi yardımcı gıdalarla destekleyerek etkisini arttırabilirsiniz. Mesela yoğurtla karıştırmayı deneyebilirsiniz. Yoğurdun için taze meyveler ve yulaf katıp yediğiniz takdirde açlık hissiniz kesilir. Bunu özellikle öğle ve akşam yemeği arasında yaparsanız, akşam daha az yemiş olursunuz.

Yoğurdun yanı sıra ceviz, badem, fındık gibi kuruyemişlerle de destekleyebilirsiniz. Bu da sizin daha tok kalmanızı sağlar. Ayrıca doğal şeker ve yağ ile vücut direncinizi arttırmış olursunuz.

Bir diyette yiyeceğiniz meyve miktarını size Beslenme ve Diyet Uzmanınız söyleyecektir. Beslenme ve Diyet Uzmanı tarafından, size yapılan testler doğrultusunda verilen miktarların dışına çıkmamalısınız. Meyve her zaman ve her koşulda faydalıdır ancak doğru tüketilmesi de en önemli kıstastır. Bu nedenle meyvenin diyetteki rolü önemlidir. Herkesin vücudu birbirinden farklıdır. Metabolizma hızı, hormonlar, şeker seviyesi, tansiyon, yağ oranı ve yaş gibi faktörler beslenme stilinizi etkiler. Bu sebeple başkasına iyi gelen bir şeyi kendinize uygulamadan önce bir Beslenme ve Diyet Uzmanına danışmalısınız.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here