Mide ekşimesi genellikle yağlı ve ağır yemek yedikten sonra başınıza gelen bir sağlık problemidir. Ayrıca yemeğin dozunu fazla kaçırdığınızda da mide ekşimesi ve mide bulantısı gibi problemler yaşayabilirsiniz. Böyle durumlarda beslenme alışkanlıklarınızda değişiklik yaparak mide ekşimesine çözüm bulabilirsiniz.

Haftada en az 2-3 gün mide ekşimesi problemi yaşıyorsanız bu durum, besinlerden ziyada bir hastalığın belirtileri olarak görülmelidir. Reflü ve gastrit hastalıkları mide ekşimesine yol açan başlıca hastalıklardır. Böyle durumlarda doktorunuza danışmalısınız ve daha sonra beslenme ve diyet uzmanı tarafından hazırlanan belenme programını uygulamalısınız.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Mide Ekşimesine İyi Gelen Besinler

Mide ekşimesinin temel nedeni, midenin gereğinden fazla mide asidi üretmesidir. Mide asidinin yemek borusuna kadar çıkması sonucu, boğazda tahriş, göğüste yanma gibi sizi rahatsız edebilecek durumlar yaşanabilir.

Bu yüzden mide ekşimesini önlemek istiyorsak, midemizi yoracak, midemizin gereğinden fazla asit üretmesine yol açacak, sindirimi zor olan yiyeceklerden uzak durmalıyız. Sürekli mide ekşimesi problemini yaşamıyorsanız, çok yağlı ve baharatlı yiyeceklerden sonra problem yaşıyorsanız bu durum normaldir ve besin kaynaklıdır.

Asitli meyvelerden, portakal, greyfurt gibi yiyecekler de mide asidinin üretimini arttırmaktadır. Bu yüzden reflü hastalarının portakal ve greyfurt gibi asitli meyvelerden kaçınması gerekiyor. Kahve, kafeinli içecekler, çikolata, nane ve alkol gibi maddelerin de mide ekşimesinin sebeplerinden olduğu bilinmektedir.

Mide Ekşimesi Nasıl Geçer?

  • Yemeğin hemen ardından çay, kahve içilmemelidir.
  • Yemekten hemen sonra şerbetli tatlı tüketilmemelidir
  • Yemeğin hemen ardından sırt üstü uzanılmamalıdır.
  • Yemek yer yemez spor yapılmamalı, fiziksel açıdan kendinizi zorlayacak hareketlerden kaçınılmalıdır.
  • Mide asidi seviyesini dengelemek için küçük bir parça ekmek yenebilir. Haşlanmış patates ya da leblebi yiyebilirsiniz. 1 tane haşlanmış küçük patates veya 1 çay bardağı leblebi yeterli olacaktır.
  • Zencefil çayı içebilirsiniz. Hazırlayacağınız zencefil çayını ılık bir şekilde tüketmelisiniz.

Mide Ekşimesini Nasıl Önlerim?

  • Yağlı yemekler, kızartma, kavurma yapılmış besinler yenilmemelidir.
  • Daha sık ve öğünlerde daha az yemek yenmelidir.
  • Yemeklere baharat atarken aşırıya kaçınmamalıdır. Kırmızı biber, nane, isot gibi baharatlar sınırlandırılmalıdır,
  • Asitli meyveler çok fazla tüketilmemelidir.
  • Cips, kraker, çikolata gibi hazır yiyeceklerden uzak durulmalıdır.
  • Kola ve asitli içecekler içilmemelidir.

Ancak haftada 2-3 kez mide ekşimesi yaşanıyorsa yapılması gereken şey bir doktora görünmektir. Bunun dışında nadiren yaşanan mide ekşimeleri tamamen yediğiniz öğünün içeriğine bağlıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here