Kilo almanın her zaman yemek yemekle ilgisi olduğu düşünülür. Düzensiz beslenme kilo almanın en büyük sebeplerinden biridir. Ancak tek sebebi bu olmayabilir; genetik etkenler, ilaç kullanımları ya da hormonal bozukluklar da kilo alımına sebep olabilir.

Peki, Neden Kilo Alırız?

Hareketsiz yaşam ve sağlıksız beslenme alışkanlıkları kilo aldırır. Bunun önüne geçmek için günde 3 öğün yemek yemeli, ara öğünlerle metabolizmanızı hızlandırmalı ve spor yapamıyor olsanız da yürüyüş yapmaya vakit ayırın.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

12 saatten daha çok uyuma alışkanlığına sahip olan insanlar da obezite riskini taşırlar. Çünkü uyku sırasında leptin hormonu düşüşe geçer. Leptinin düşmesi metabolizmanı yavaşlamasına neden olur. Bu yüzden beslenme uzmanları da diyet sürecinde erken kalkmayı önerirler.

Genetik mirasınız da oldukça önemli bir etkendir. Bazı araştırmalara göre genler, açlık hissinin sorumlusu olan etkenlerden biridir. İştah arttırır, vücut şeklinin belirlenmesine neden olur ve metabolizmanın hızını da etkiler. Bunlar kader değildir; kendinize kontrollü bir beslenme sistemi benimsediğinizde önüne geçebilirsiniz. Ancak metabolizması hızlı olan biri daha kolay kilo verirken, metaboliması yavaş olan biri o dengeyi yakalamak için daha çok dikkat etmek zorunda kalır. Daha çok çaba göstermek, genlerinizin etkisini azaltır.

Bazı hastalıklarda kullanılan kortizon etkili ilaçlar kilo alımına sebep olabilir. Kadın doğum ilaçlarının da kilo aldırma etkisi vardır. Çünkü hormonlarınızı etkiler ve iştahınızı arttırabilir. Herkesi aynı şekilde etkileyecek diye bir şey yok ama ihtimali vardır. Bu dönemde de yapacağınız tek şey; bir uzmandan destek alıp, beslenmenizi ona göre düzenlemektir.

Yaşınız ilerledikçe metabolizma hızınız da düşer, kaybettiğiniz kilolar da kas grubunuzdan gitmeye başlar. 25-30 yaşlarına gelince bu oran daha da artar; bu sebeple kaslarınızı kuvvetlendirecek sporlar yapmanız gerekmektedir.

Strese girmek de kilo alımına neden olabiliyor. Çünkü stres sırasında vücudumuz kortizol denilen bir madde salgılar ve bu da yağ hücrelerini harekete geçirir. Enerjinin görevini yapmasını engeller ve stres yükü haftalar boyu sürerse bu da vücudun yağ deposu rezervini arttırır.

İşte tüm bu sebepler kilo almaya neden olabilir. Ama temelde yapılacak şey yine aynıdır. Egzersiz ve beslenme düzeni, pozitif enerji seviyenizi arttırmanız gerekmektedir.

Bir önceki yazımız Lifli Besinlerin Faydaları! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

twelve + 8 =