Sodyum, insan sağlığı ve vücut dengesi açısından oldukça önemli bir mineraldir. Pek çok besinin içeriğinde doğal olarak yer alan sodyum, bu besinlerin tüketilmesi ve sağlıklı beslenme ile vücuda kazandırılmaktadır. Özellikle sofra tuzunun içeriğinde bol miktarda yer alan sodyum, ince bağırsaktan emilmekte, terleme, dışkılama ya da idrar yolu ile vücuttan atılmaktadır. İshal, kusma, devamlı idrara çıkma ya da aşırı derecede terleme halinde ise kayba uğramaktadır.

Neden Sodyum Tüketmelisiniz?

Sodyum, insan vücudunda pek çok görev üstlenmektedir. Vücudun su dengesi ve kan basıncını ayarlayan sodyum, asit – baz dengesini sağlamakta, gerek sinir fonksiyonlarının, gerekse kasların düzgün bir şekilde çalışmasını sağlamaktadır. Dolayısıyla bu gibi görevlerini etkili ve tam bir şekilde yerine getirebilmesi, herhangi bir sağlık soruna neden olmaması nedeniyle sodyumun bulunduğu besinlerin tüketilmesi gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sodyum Eksikliği Belirtileri

Sodyum eksikliği, tıbbi deyimi ile hiponatremi belirtileri genellikle yorgunluk, zayıflık, sinirlilik, mide bulantısı, baş ağrısı, kas krampları, kusma, düşme ve denge kurmada güçlük çekmedir. Bu gibi belirtiler hafif olarak adlandırılırken, koma, nöbet geçirme ve önlenememesi durumunda ölüm şiddetli sodyum eksikliği semptomlarıdır. Bu nedenle kişinin bu gibi kötü sonuçlarla karşı karşıya kalmamak adına sağlıklı beslenmeye dikkat etmesi ve sodyum içeren gıdalardan da tüketmesi önemlidir.

Sodyum Eksikliğinde Neler Olur?

Sodyum eksikliği durumunda belirtiler ortaya çıkmaktadır. Eksikliğin seviyesine göre kişide baş dönmesi, kusma, mide bulantısı gibi durumlar hasıl olur. Eğer sodyum eksikliği düzeyi üst seviyelerde ise, bu durumda kişinin komaya girmesi ya da nöbet geçirmesi kaçınılmaz olurken, önlenememesi halinde ise hastayı kaybetmek söz konusu olabilmektedir. Sodyum eksikliği özellikle de diyet yapan kişilerin dikkat etmesi gereken konular arasında yer alırken, kişilerin uyguladıkları program ile tüketmiş oldukları sofra tuzu seviyesine dikkat etmesi gerekmektedir.

Sodyum Bulunan Besinler

Sodyum eksikliğinin oluşmaması adına bazı besinlerin tüketilmesi önemlidir. Örneğin; başta sofra tuzu olmak üzere peynir çeşitleri, zeytin, pastırma, işlenmiş et ürünleri, kavrulmuş kuruyemişler, konserve sebzeler, ekmek, kraker, simit ve bunun gibi besinler, sodyum kaynakları olarak ifade edilmektedir. Diyetisyenler, sodyum seviyesinin düşük olduğunu tespit ettiği hastaları için bu gibi besinleri tavsiye etmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here