Günlük yaşamında pek çok insan öğleden sonra çöken yorgunluk sorunu ile başa çıkmaya çalışmaktadır. Bu gibi durumlar genellikle beslenme ile alakalı olarak ortaya çıkarken, sağlıklı beslenme hususuna yeteri kadar özen göstermeyen ve vitamin eksikliği ile karşı karşıya olan bireylerde ortaya çıkmaktadır. Öğleden sonra çöken yorgunluk ile mücadele edebilmek için vitamini ve besin değerleri yüksek olan besinler tüketilmesi gerekmektedir. İşte o besinlerden birkaçı…

  • Fındık

Ofiste, evde, okulda ya da iş yerinde öğleden sonra çöken yorgunluk insanların gününü zorlaştırabilmektedir. Bu tür yorgunluk ve halsizlik durumu genellikle işlerin a da derslerin aksamına neden olurken, hemen hemen her insan bu durumdan şikayetçidir. Fındık bitkinliğe karşı iyi gelen magnezyum içeren bir besindir. Dolayısıyla sağlıklı beslenme programına ilave edilen az bir miktar fındık, öğleden sonra ortaya çıkan yorgunluk ve halsizliğe iyi gelmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Kara Üzüm

Kara üzüm kan dolaşımını hızlandırıp vücut fonksiyonlarını daha iyi yerine getirebilmesini sağlamaktadır. Meyve şekerleri açısından oldukça zengin olan kara üzüm, ayrıca yorgunluk ve halsizliğe iyi gelen vitaminlerden C vitamini kaynağı olarak değerlendirilmektedir.

  • Su

Vücutta kaybedilen su da bazen yorgunluk ve halsizlik gibi durumlara neden olabilmektedir. Bu gibi durumların önüne geçebilmek amacıyla günde en az 2,5 – 3 litre kadar su tüketilmesi önerilmektedir.

Öte yandan sağlık açısından da oldukça faydalı olan su, hemen hemen birçok hastalığın önüne geçebilmekte ve vücuttaki hastalıkların atılmasını sağlayabilmektedir.

  • Karpuz

Günlük yaşamada tüketilen gofret, çikolata ya da bu gibi besinlerde olduğu gibi yüksek oranda şeker içeren karpuz, sağlık açısından oldukça faydalı olan bir besindir. Metabolizmayı hızlandıran ve vücuda enerji kazandıran karpuz, içeriğinde gıda lifinin yanı sıra A ve C vitamini bakımında da önemli bir besin değerine sahiptir. Bu nedenle de yorgunluk ve halsizlik durumunda her insanın sıklıkla tüketmesi önerilmektedir.

  • Hurma

İnsan sağlığı açısından oldukça faydalı olan besinlerden bir diğeri ise hurmadır. Pek çok diyetisyen tarafından günlük yaşamda tüketilmesi önerilen hurma, yüksek glisemik indekse sahip olan bir besindir. Üstelik mineraller bakımında da bir hayli zengin olan bu besin, bünyesinde bolca potasyum barındırmaktadır. Dolayısıyla sağlık bakımından da çeşitli faydalar sağlayabilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here