Günlük yaşamında pek çok insan öğleden sonra çöken yorgunluk sorunu ile başa çıkmaya çalışmaktadır. Bu gibi durumlar genellikle beslenme ile alakalı olarak ortaya çıkarken, sağlıklı beslenme hususuna yeteri kadar özen göstermeyen ve vitamin eksikliği ile karşı karşıya olan bireylerde ortaya çıkmaktadır.

Öğleden sonra çoken yorgunluk vücut sistemlerinin doğru bir şekilde çalışmaması durumunda da görülebilir. Aynı zamanda dengesiz beslenme sonucunda enerji kaybı ağır bir şekilde yaşanır. Ayrıca görülecek bu semptomlar yaş ve cinsiyet ayırt etmeksizin gerçekleşir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Öğleden sonra çöken yorgunluk ile mücadele edebilmek için öncelikle nedenlerini ardından da vitamini ve besin değerleri yüksek olan besinler tüketilmesi gerektiğini bilmek gereklidir.

Öğleden Sonra Çöken Yorgunluk Neden Olur?

Öğleden Sonra Çöken Yorgunluk Neden Olur?
Öğleden Sonra Çöken Yorgunluk Neden Olur?
  • Spor ve egzersiz yaparken aşırıya kaçmak:

Bu konuda özellikle spora yeni başlayan kişilerin yavaş tempolu çalışması gerekmektedir. Haftanın bir günü spor yapmak yanlış bir durumdur. Bunun nedeni ise vücudun fonksiyonlarını yerine getirmemesine neden olur. Ayrıca halsizlik hissetmemek için mutlaka protein ve vitamin takviyesi yapılmalıdır.

  • Kahvaltı öğününü ihmal etmek:

Uzmanların ortak görüşü olarak kahvaltı, öğünler arasında oldukça önemli görülür. Kahvaltı öğünü atlanılarak güne başlayanlar bu öğünü gıda geçiştirmeleri ile telafi etmeye çalışırlar. Bu durum da gün içerisinde oldukça fazla halsizlik hissi oluşturur.

“Kahvaltıda yumurta, süt, peynir gibi protein kaynaklı gıdalar mutlaka alınmalıdır.”

  • Uykusuzluk:

Gün içinde ortalama 7-8 saat uyku muhakkak karşılanmalıdır. Uykunun süresinin önemi kadar kaliteli geçirilmesi ve zamanı önemlidir. Gündüz vakitlerini yatakta değerlendirenlerin beyinleri uyku esnasında çalışmaya devam eder. Bu nedenle uykudan yorgun kalkılır ve halsizlik meydana gelir.

  • Az su tüketimi:

Gün içerisinde en az 2- 3 litre su tüketimi her anlamda fayda sağlar. Ayrıca su, vücudu besler ve canlılığın korunmasında ön planda olur. Su ihtiyacı özellikle asitli ve şekerli sıvılarla karşılanmamalıdır.

Halsizliğe İyi Gelen Besinler

Öğleden sonra çöken yorgunluk besinlerle de giderilebilir. Besinlerin içeriğinde olan etkenler bu konuda doğal yöntemlerden biridir.

Halsizliğe İyi Gelen Besinler
Halsizliğe İyi Gelen Besinler

Fındık

Ofiste, evde, okulda ya da iş yerinde öğleden sonra çöken yorgunluk insanların gününü zorlaştırabilmektedir. Bu tür yorgunluk ve halsizlik durumu genellikle işlerin a da derslerin aksamına neden olurken, hemen hemen her insan bu durumdan şikayetçidir. Fındık bitkinliğe karşı iyi gelen magnezyum içeren bir besindir. Dolayısıyla sağlıklı beslenme programına ilave edilen az bir miktar fındık, öğleden sonra ortaya çıkan yorgunluk ve halsizliğe iyi gelmektedir.

Kara Üzüm

Kara üzüm kan dolaşımını hızlandırıp vücut fonksiyonlarını daha iyi yerine getirebilmesini sağlamaktadır. Meyve şekerleri açısından oldukça zengin olan kara üzüm, ayrıca yorgunluk ve halsizliğe iyi gelen vitaminlerden C vitamini kaynağı olarak değerlendirilmektedir.

Su

Vücutta kaybedilen su da bazen yorgunluk ve halsizlik gibi durumlara neden olabilmektedir. Bu gibi durumların önüne geçebilmek amacıyla günde en az 2,5 – 3 litre kadar su tüketilmesi önerilmektedir.

Öte yandan sağlık açısından da oldukça faydalı olan su, hemen hemen birçok hastalığın önüne geçebilmekte ve vücuttaki hastalıkların atılmasını sağlayabilmektedir.

Karpuz

Günlük yaşamada tüketilen gofret, çikolata ya da bu gibi besinlerde olduğu gibi yüksek oranda şeker içeren karpuz, sağlık açısından oldukça faydalı olan bir besindir. Metabolizmayı hızlandıran ve vücuda enerji kazandıran karpuz, içeriğinde gıda lifinin yanı sıra A ve C vitamini bakımında da önemli bir besin değerine sahiptir. Bu nedenle de yorgunluk ve halsizlik durumunda her insanın sıklıkla tüketmesi önerilmektedir.

Hurma

İnsan sağlığı açısından oldukça faydalı olan besinlerden bir diğeri ise hurmadır. Pek çok diyetisyen tarafından günlük yaşamda tüketilmesi önerilen hurma, yüksek glisemik indekse sahip olan bir besindir. Öğleden sonra çöken yorgunluk için oldukça iyi gelir. Mineraller bakımında da bir hayli zengin olan bu besin, bünyesinde bolca potasyum barındırmaktadır. Dolayısıyla sağlık bakımından da çeşitli faydalar sağlayabilmektedir.

Sade Kahve

Güne enerjik başlamak isteyen kişiler için kahvaltıdan sonra sade kahve önerisi oldukça uygundur. Ancak tüketilecek kahveye krema, süt ya da şeker gibi ek tatlandırıcı kullanılmamalıdır. Kafein miktarının yüksek olmasıyla kahve kişide enerjinin hissedilmesinde oldukça önemli rol oynar.

Bitter Çikolata

Bitter çikolata da hurma gibi çok az şeker içerir ve bu nedenle zihinsel açıdan da oldukça önerilir.  Kakao oranı yüksek olan bu çikolata türü doğal bir ağrı kesici olduğu gibi kişilere enerji de verir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here