Ramazan ayının gerekliliklerinden olan oruç tutmak, sağlıklı ve baliğ olan her Müslüman üzerine farz olan bir ibadettir. İnsanlar oruç tutarken neredeyse 16 saat kadar aç ve susuz kaldığından, vücut enerji depolarını boşaltmaktadır. İftar ile sahur arasında yapılan yanlış beslenmeler de oruçluyken halsizlik ve yorgunluğa sebep olabilmektedir. Dolayısıyla insanların daha sağlıklı bir Ramazan ayı geçirmesi ve oruçluyken daha zinde kalabilmesi için sağlıklı beslenme konusuna büyük ehemmiyet göstermesi gerekmektedir.

  • Sahur Yapmayı İhmal Etmeyin!

Ramazan ayında sahur yapılmadığında açlık süresinin uzaması ile beraber oruçluyken halsizlik ve konsantrasyon bozuklukları kaçınılmaz bir hal almaktadır. Bu nedenle oruçluyken halsiz kalmamak için mutlaka sahur yapılmalı, uzun süre tokluk hissi sağlayabilmek için yumurta, süt, peynir gibi besinleri tüketmelidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Yeterli Su Tüketimini Unutmayın!

Ramazan ayında sağlıklı beslenme için dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri de yeterli miktarda su tüketimidir. Çay ve kahve gibi kafein içerikli sıvılar vücuttan sıvı atımını sağladığından bunların yerine daha çok su tüketilmeli ve iftar ile sahur arasında en az 8 bardak su tüketilmelidir.

  • Öğünlerinizi Az Az ve Yavaş Yavaş Tüketin

Ramazan ayında beslenme programı daha çok öğünleri bölerek olmalıdır. Örneğin; orucu bir bardak su ve çorba ile acıktıktan sonra yaklaşık 10 – 15 dakika kadar beklemek sindirim sistemine yardımcı olacaktır.

  • Basit Şekerlerden ve İşlenmiş Gıdaları Tüketmeyin

Ramazan ayında beslenme konusunda dikkat edilmesi gereken bir başka konu da salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş gıda ve şekerden uzak durulmasıdır. Beslenme programında yer verilen bu gibi besinler, gün içerisinde daha fazla su ihtiyacına neden olacaktır.

  • Bu Besinleri Tüketin!

Oruçluyken halsiz kalmamak için tüketilmesi gereken bazı besinler bulunmaktadır. Örneğin; zeytinyağı, fındık, badem gibi doymamış yağlar, balık, sebze ve meyveler, iftardan sonraki ara öğünlerde lif içerikli besinler tüketmek, gün içerisinde daha enerjik hissetmeyi sağlayacaktır.

  • Hareketsiz Kalmayın

İftar sonrasında gerçekleştirilecek yarım saat 45 dakikalık tempolu bir yürüyüş, yediklerinizin sindirilmesi konusunda etkili olacaktır. Üstelik daha zinde kalabilmek ve daha kaliteli uyku uyuyabilmek için hareket etmek gereklidir.

Öte yandan gerektiğinde uzman bir diyetisyenden yardım alınmalı ve belirlenen beslenme programına uyulmalıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here