Günümüzde neredeyse hemen hemen herkes hızlı bir şekilde kilo vermek, hatta yiyerek kilo vermeyi istemektedir. Bu gibi durumlarda tok tutan yiyeceklerin ağırlıklı olduğu diyetler ön plana çıkmaktadır. Bu beslenme programlarından biri de protein diyetidir.

Protein Diyeti Nedir?

Daha çok sporcular tarafından tercih edilen ve sağlıklı beslenmeyi amaçlayan protein diyeti, daha çok kırmızı et, balık, süt, tavuk, yumurta, yoğurt gibi protein bakımından zengin, yağ bakımından fakir gıdalara dayalı, herhangi bir karbonhidrat ya da şekere yer verilmeyen bir beslenme programıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Protein diyetinde yer verilen gıdalar, metabolizmanın hızlı bir şekilde çalışmasına yardımcı olurken, yağ yakmayı sağlamaktadır. Bu sayede program ile verilmiş olan kiloların daha sonradan alınmasının önüne geçilmesi hedeflenmektedir.

Protein diyetinde kırmızı et, balık, tavuk, yoğurt, süt, ayran, baklagiller ve yumurta gibi gıdaların tüketimi serbest olurken, karbonhidrat, şeker ve şeker oranı yüksek olan sebze – meyvenin tüketimi olmamaktadır.

Protein Diyetini Kimler Yapmalı? Kimler Yapmamalı?

Protein diyeti, hemen hemen herkes tarafından uygulanabilmesi mümkün olan diyetlerden biridir. Fakat yine de kişinin bu diyete başlamadan önce bir Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmesi, tek başına, bilinçsiz yapmaması gerekmektedir. Beslenme ve Diyet Uzmanı tarafından kişinin sahip olduğu sağlık değerleri ölçülerek, kendisine göre sağlıklı beslenme bakımından özel bir program hazırlanabilmektedir.

Protein Diyetinin Faydaları ve Yan Etkileri

Protein diyeti faydaları incelendiğinde, bireyin hem hızlı hem de kalıcı kilo vermesini sağlamaktır. Öte yandan protein diyeti metabolizmayı olumlu yönde etkileyen, sistemin hızlı bir şekilde çalışmasına, sağlıklı bir şekilde kilo verimine ve bireyin moralinin yükselmesine etki eden bir beslenme programı olması ile bilinmektedir.

Glisemik endeksi düşük olup, protein açısından zengin besinler uzun süreli tokluk hissi yaratır. Protein diyeti ile zayıflayanların kilo kaybı yağdan gerçekleşir. Bunun sonucunda da verilen kilolar kolay kolay geri alınmaz. Proteinlerin sindirimi karbonhidrat ve yağlara göre 2 kat daha fazla enerji gerektirir. Bu da daha çok kalori yakılmasına neden olur. Aynı zamanda protein ağırlıklı beslenmek kas kütlesini geliştirir.

Protein diyeti sağlıklı beslenme açısından oldukça fayda sağlarken, bazen bazı durumlar bireyin sağlığını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Örneğin; karaciğer yağlanması, çeşitli böbrek rahatsızlıkları ya da kandaki kolesterol düzeyinin yükselmesi gibi pek çok sağlık problemi, protein diyeti zararları arasında yer almaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here