Sağlıklı ekmekler hem kilo vermek isteyenler hem de sağlıklı bir hayatı olmak isteyenler için oldukça önemlidir. Sağlıklı ekmekler diyet listesi uygularken daha az ekmek yemek ve alınan posa miktarını arttırmak için sağlıklı bir seçimdir.

Sağlıklı Ekmek de Tüketsek Aşırıya Kaçmamalıyız

Ekmek, sofralarımızın vazgeçilmezleri arasında ilk sırada yer almaktadır. Ancak sağlıklı ekmeği kepek ekmek olarak sınırlandırmak doğru olmayacaktır. Sağlıklı ekmekler sınıfına çavdarlı, tüm buğdaylı, ruşeymli ekmek gibi çeşitleri bulunmaktadır. Tüketilmesi gereken ekmek miktarı aşıldığında şişmanlamaya neden olacaktır. Tokluk hissi vermesi ve ucuz bir gıda olması nedeniyle tüketim miktarı oldukça fazladır. Ekmek tüketiminin gereğinden fazla olması durumunda diğer gıdalarında alınmasını engelleyecektir. Ekmek tüketirken hassas davranılmalı ve besin tüketimindeki çeşitliliğe dikkat edilmelidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sadece sağlıklı ekmek tüketmek suretiyle diyet yapmaya çalışmak tek yönlü beslenme alışkanlığı gibi istenmeyen sonuçlar doğurabilecektir. Uzun sürebilecek bu şekildeki beslenme alışkanlıklarında kesinlikle uzak durularak düzenli şekilde gıda tüketimi ve çeşitliliği sağlanmaya çalışılmalıdır. Yemek tarifleriyle birlikte ekmek tarifi çeşitleri de diyet yemekleri arasında düzenli olarak yer almaktadır.

Kendi Ekmeğinizi Kendiniz Yapabilirsiniz

Sağlıklı ekmekler;

  • Kepek ekmeği,
  • Buğday ekmeği,
  • Çavdar ekmeği,
  • Tam buğdaylı ekmek,
  • Mayasız yapılan ekmek,
  • Mısırlı ekmek gibi oldukça farklı çeşitleri bulunmaktadır.

Bu ekmeklerin tümünü marketlerde, fırınlarda bulabileceğiniz gibi kendiniz evinizde de yapabilirsiniz. Her zaman kendi yaptığınız ekmeklerin, yemeklerin, içeceklerin ve hatta tatlıların bile daha sağlıklı olduğunu unutmamalısınız. Tahıllı ekmeklerdeki posa miktarının fazla olması sindirim sorunlarının oluşma riskini azaltması, kolesterol düzeyinin artmasını engellemesi için oldukça faydalıdır. Aynı zamanda tahıl tüketimi fazla olan yemek çeşitlerinin tüketimi esnasında ekmek tüketimini arttırılması gerektiği unutulmamalıdır.

Hareketsiz yaşam tarzı olan kişilerin dikkat etmesi gereken önemli bir husus bulunmaktadır. Bu da hareketli olan kişilere oranla ekmek tüketimlerini azaltması gerektiğidir. Eğer masa çalışıyorsanız ekmek tüketiminiz daha az olmalıdır. Ancak tamamen de tüketimi bırakmamalısınız. Herkesin günlük hem ekmek tüketim miktarı hem de yeme-içme miktarlarda değişmektedir. Bu değişiklikler önceki yeme alışkanlıkları, çalışma hayatı, kilosu, yaşı, boyuna bağlıdır. Bu nedenle daha sağlıklı yaşam için Beslenme ve Diyet Uzmanından beslenme programı için destek almanız gerekir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here