Sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmak isteyen kişilerin kazanması gereken alışkanlıklardan biri de günde 10 bin adım atmaktır. Sağlıklı bir yaşam için uzmanlar günde 10 bin adıma atılmasını önermektedir. Peki bu adımı atmak gerçekten işe yarar mı?

Günde 10 Bin Adım Atmak

Günde 10.000 adım atmak isteyenler için akıllı cihazlara indirilebilecek uygulamalar bile bulunuyor. Telefon uygulamaları aracılığıyla günde kaç bin adım attığınız “pedometre” adı verilen uygulamalarla takip edilebilmektedir. Fakat bu uygulamalar da günlük adım verisine “en yakın” tahmini sunmaktadır. Gerçek verilerinize en yakın oranı vermektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sağlıklı yaşam kurallarından biri olarak görülen 10 bin adım atma alışkanlığı ilk olarak 1964 yılında Tokyo Olimpiyatları öncesinde pedometre pazarlayan bir şirketin kampanyası ile ortaya çıktı. Ardından bu fikir bilim insanlarını çeşitli araştırmalar yapmaya itti ve 10 bin adım atmanın vücudu sağlıklı bir hale getirdiği ortaya kondu. Yapılan araştırmalar sonucunda her gün 5 bin ile 10 bin adım arasında yürüyüş yapan insanların daha sağlıklı olduğunu ortaya koydu.

Yaş Grubuna Göre Adım Atılmalı

Uzmanlar herkesin 10 bin adım atmaması gerektiğini yaş grubuna göre 5 bin ile 10.000 adım arasında bir yürüme egzersizinin yapılmasını önermektedir. Örneğin 65 yaş üstü kişilerin günde 7 bin ile 8 bin adım atması gerektiği sağlıklı bulunurken genç kesim olarak sınıflandırılan 18-45 yaş arası bireylerin günde 10 bin adım atarak daha sağlıklı olabileceğini söylemektedir.

Harvard Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada 70 yaş üstündeki 16 bin kadın için günde 7 bin 500 adım atmanın sağlıklarına nasıl etki edeceği araştırılmıştır. 7 bin 500’den az adım atan kadınların daha erken öldüğü tespit edilirken bu adım sayısına ulaşan kadınların 4 yıl 3 ay daha fazla yaşadığı tespit edilmiştir. Üstelik pek çok rahatsızlıklarından da kurtulmuşlardır.

Hem fizyolojik hem de psikolojik açıdan iyi gelen bu sağlıklı beslenme alışkanlığı, insanlara aynı zamanda her gün başarmaları gereken bir hedefi ortaya koymaktadır. Eğer yaşamda hiçbir inancınız, hiçbir hedefiniz yoksa, günde 10 bin adım atma hedefini kullanmak, insanlara bir amaç vermektedir. Dolayısıyla psikolojik açıdan da insanlara pozitif yönde bir etki vermektedir. Pek çok diyetisyen hastalarına bu nedenle günde 10 bin adım atmayı önermektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here