Yüksek yağlı gıdalar bilinenin aksine sağlık açısından yararlıdır. Vücudun aslında bu yağlara da ihtiyacı vardır. Hormonların düzenli çalışmasına, bazı diğer yiyeceklerin doğru emilmesine ve hafızaya faydalı olan sağlıklı yağlar diyetlerde de yer bulur. Diyetisyen kontrolünde uygulanan diyet listelerinde yer verilen bu yağlar Omega 3, Omega 6 yağ asitleri açısından zengindir. Sağlıklı yüksek yağlı 10 besin ve faydaları nelerdir?

Avokado

Avokado faydaları şeker ve kalp rahatsızlıklarının tedavisine destek vermesi, göz sağlığını desteklemesi, lif bakımından zengin olmasından dolayı zayıflamaya yardımcı olması sıralanır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Chia Tohumu

Chia tohumu faydaları olarak ciltteki yaşlanma etkilerini azaltması, sindirim sistemi ve kalp sağlığını desteklemesi, kasların ve kemiklerin yeniden yapılanmasını sağlaması, şeker hastalığının tedavisine yardımcı olması, enerji verip metabolizmayı hızlandırması ve zayıflama sağlaması olarak bilinir.

Yumurta Faydaları

Yumurta faydaları saymakla bitmez. Yumurta, iyi kolesterolü yükseltir. Kemik ve kas gelişimi için önemlidir. Beyin sağlığı için yararlıdır. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Göz bozukluklarına iyi gelir, göz sağlığını destekler. Vücudun demir düzeyini yükseltir.

Yağlı Balıklar

Yağlı balıklar faydaları hafızayı güçlendirmeleri, kemik sağlığını desteklemeleri, yağ yakımına yardımcı olmaları, yaşlanma belirtilerini azaltmaları, yağsız kas kütlesini korumaları, kalp krizi riskini aza indirmeleri, kalp ve damar sağlığını olumlu etkilemeleri yer alır.

Keten Tohumu

Keten tohumu faydaları yüksek lif içeriğinden dolayı zayıflamaya yardım etmesi, kanser riskini azaltması, kandaki şeker düzeyini dengelemesi, kolesterolü düzenlemesi,  cilt bakımı sağlaması, sindirime destek olması şeklinde konuşulur.

Fındık

Fındık faydaları beyin sağlığını desteklemesi, şeker hastalarının tedavisine yardımcı olması, kontrolü tüketimde kilo kaybı sağlaması, kemik ve kas sağlığı, sinir sistemi üzerinde olumlu etkilerinin olması, cilde iyi gelmesi şeklindedir.

Kuruyemişler

Kuruyemişler faydaları kontrollü tüketim için geçerlidir. Badem, fındık, ceviz, Antepfıstığı gibi kuruyemişlerin kilo kaybı sağladıkları, kan şekerini ve kan basıncını düzenledikleri, beyin sağlığı için faydalı oldukları bilinir.

Zeytin

Zeytin faydaları beyin, kalp, göz sağlığı, kolesterol ve kan basıncı üzerindeki olumlu etkileridir.

Zeytinyağı

Zeytinyağı faydaları oldukça fazladır. Kalp krizi riskini azaltır. Doğal antibiyotiktir. Yaşlanmayı geciktirir. Mideye ve bağırsaklara iyi gelir. Kan basıncını düzenler. Unutkanlığı önler. Saçları ve cildi besler, korur.

Yoğurt

Yoğurt faydaları arasında bağışıklığı kuvvetlendirmesi, sindirimi rahatlatması, kalp hastalıklarından koruması, kilo vermeye yardımcı olması, ağız, diş ve kemik sağlığını koruması yer alır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here