Yapılan araştırmalarda şekerin uyuşturucular kadar bağımlılık yaptığı ortaya çıkmıştır. Şeker yediğimiz andan itibaren beynimizde dopamin adı verilen hormon salgılanır. Bu hormonun en önemli özelliği ise, uyarıcı olması ve bağımlılık yapmasıdır.

Salgılanan dopamin hormonu beyindeki ödül sistemini uyarır ve şeker yemekten zevk alınmasına neden olur. Sürekli şeker yenildiğinde ise dopamin seviyesi yüksek kalır ve artık normalde yediğiniz şeker miktarı size yeterli gelmemeye başlar. Böylece daha fazlasını yeme ihtiyacı duyarsınız.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Şeker tüketimine diyabet hastalarının daha fazla dikkat etmesi gerekiyor. Şeker, kilo aldırıyor, dişleri çürütüyor, kalp ve damar hastalıklarına yol açarken, diyabet hastalarını yıpratıyor. Ayrıca yapılan bazı araştırmalar şekerin kansere yol açtığını bildiriyor.

Şeker Yeme İsteğimi Nasıl Bastırabilirim?

1.Güne Kahvaltı ile Başlayın

Kahvaltınız da peynir, tereyağı, yumurta ve zeytin gibi doğal besin maddeleri mutlaka bulunmalıdır. Kahvaltınızda az miktarda organik bal da olabilir. Yapacağınız bu dengeli kahvaltı, uzun süre tokluk sağlayacak ve şeker yeme isteğiniz bastıracaktır. Ayrıca vücudunuz uzun süre enerjisiz kalmayacak ve canınız tatlı istemeyecektir.

2.Yeşil Yapraklı Sebzeleri Tüketin

Yeşil yapraklı sebzeler de şeker yeme isteğinizi bastırıyor. Yüksek lif ve vitamin içeriğiyle tokluk sağlayan yeşil yapraklı sebzeler, içeriğindeki magnezyum sayesinde şeker yeme isteğiniz ortadan kalkacaktır.

3.Meyve ve lif alımına dikkat edin

Günde en az 3 porsiyon meyve tüketmeniz hem şeker ihtiyacınızı karşılar hem de lif içeriği sayesinde uzun süre tokluk sağlar. Meyve ve lif içerikli diğer besinleri ( tam tahıl, sebze, yulaf gibi) tüketmek bağırsak sağlığınızı da korur. 1 porsiyon meyve ve yanında kuruyemiş ya da süt tercih ederek şeker yeme isteğinizi yok edebilirsiniz.

4.Doğal Olmayan Tatlandırıcıları Kullanmayın

Glikoz-fruktoz şurubu içeren gıdalar, aspartam, asesulfam-K, sükraloz gibi yapay tatlandırıcılar şeker yeme isteğini arttırıyor. Yapay tatlandırıcılar beyinde yalancı tokluk hissi oluşturuyor ve kısa süre sonra tekrar şeker yeme isteğine neden oluyor. Pastalarda, tatlılarda kullandığınız bu tatlandırıcılar hızlı bir şekilde kilo almanıza yol açıyor.

5.Sağlıklı Yağları Tercih Edin

Kuru yemişler, bazı balık türleri, zeytinyağı gibi faydalı yağlar kan şekerini dengeliyor ve acıkmanızı engelliyor. Badem, fındık, ceviz magnezyum içeriğiyle tatlı yeme isteğini baskılamaktadır. Ayrıca bu besin maddeleri anksiyeteye yol açan hormonların salgılanmasını engellemektedir.

6.Güneş Işığı Faydalıdır

Güneş ışığından yararlanarak vücutta D vitamini sentezini artırmalısınız. D vitamini de mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin salgılanmasını sağlamaktadır. Bu yüzden güneş ışığından faydalanarak D vitamini alın ve serotonin seviyesini yükseltim. Serotonin de şeker yeme isteğinizi kontrol edecektir.

7.Protein Alımına Dikkat Edin

Kırmızı et, beyaz et, hayvansal besin maddeleri protein kaynaklarıdır.  Özellikle yumurta, balık, tavuk eti, balık gibi besinler uzun süre tokluk sağlar ve kan şekeri seviyesinde ani değişikliklere neden olamaz. Şeker yeme isteğini baskılar

8.Uyku Süresini Dikkate Alın

Günde 7- 8 saat uyumalısınız. Uykusuz kaldığınız zamanlarda açlık hormonu olarak adlandırılan ghrelin hormonu salgılanıyor. Bu hormon şeker yeme isteğine yol açabilmektedir. Ayrıca ghrelin hormonu tokluk hormunu olan leptin hormonunun çalışmasını engeller. Dikkat edin uykusuz olduğunuz dönemlerde daha çok şeker yeme isteğiniz olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here